رمضان تمرینی برای پاکی و تقوا است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه رمضان تمرینی برای پاکی و تقوا است، گفت: تلاش کنیم نسبت به مسئله روزه خواری بی تفاوت نباشیم و محترمانه به افراد تذکر دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (جمعه ۱۲ فروردین) در خطبه های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، گفت: رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت است و از خداوند بخواهیم توفیق روزه داری را در این ماه از ما نگیرد و جزو روزه داران واقعی و حقیقی باشیم.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عده ای در ماه رمضان روزه می گیرند اما فقط دهان و معده شان روزه است، افزود: اما برخی چشم و گوش و زبانشان هم روزه است و درخانه دلشان جز نور خدا چیز دیگری راه نمی دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش کنیم که فقط امساک از خوردن و آشامیدن برایمان نباشد، بیان کرد: از اموری که در ماه رمضان باید ترک شود، ظلم، کج خلقی، کم فروشی، گران فروشی، بی حجابی بوده و در کل سعی کنیم گناه نکنیم.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه رمضان تمرینی برای پاکی و تقوا است، اظهار کرد: تلاش کنیم نسبت به مسئله روزه خواری بی تفاوت نباشیم و محترمانه به افراد تذکر دهیم.

 

وی ادامه داد: البته جمعیت جهرم در روز به سبب وجود افرادی که از شهرهای دیگر برای مراجعه به مراکز درمانی مسافرت می کنند، بیشتر است، گفت: باید مکان های برای مسافران در نظر گرفته شود تا در ملا عام روزه خواری نشود.

 

امام جمعه جهرم اضافه کرد: مساجد و حسینیه ها همکاری کنند و مسافران در بخشی از روز میزبان باشند.

 

وی همچنین ۱۲ فزورین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت و با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین، عنوان کرد: لازم است خانواده ها آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند تا ضرری که دانش آموزان در این ۲سال وارد شده جبران شود چرا که نظام آموزشی ما در ایام کرونا آسیب دیده است

کد خبر 1161870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha