نظام و حکومت جمهوری اسلامی تجربه جدیدی در دنیا/وعده امام (ره) در حال تحقق است

هدایت خواه گفت: نظام و حکومت جمهوری اسلامی تجربه جدیدی در دنیاست و تاکنون سابقه نداشته و الهام بخش آینده آن پایان حکومت های طاغوتی بر روی کره زمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» امروز ( ۱۲ فروردین ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج، حلول سال نو، آغاز قرن پانزدهم هجری، شمسی و تقارن آن با ایام و اعیاد شعبانیه و نیز تقارن آن با ماه مبارک رمضان و همچنین ۱۲ فروردین، روز استقرار نظام جمهوری اسلامی را به همه مردم مومن و انقلابی و همه مومنان و آزادی خواهان جهان تبریک و تهنیت گفت.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و ستاد نماز جمعه یاسوج، گفت: تصورم این است که حدود ۴۳ سال قبل، یعنی سال ۱۳۵۸ در چنین روزی که همه پرسی جمهوری اسلامی برگزار شد و ملت ایران به جمهوری اسلامی رای دادند، سال ۱۴۰۰ هجری قمری بود، یعنی آغاز قرن پانزدهم هجری قمری بود و هم اکنون بعد از ۴۳ سال، در آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی هستیم.

 

وی یادآور شد: امام خمینی رحمت الله علیه آن زمان قرن را قرن مبارزه با مستکبران عالم نام گذاری کردند و هم اکنون بعد از ۴۳ سال ما شاهد هستیم که این وعده امام (ره) در حال تحقق است.

 

هدایت خواه خاطرنشان کرد: امام خمینی رحمة الله علیه در آن روز بر اساس بیانیه اعلام کردند « ۱۲ فروردین، یکی از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی ما است».

 

این فعال فرهنگی با ذکر این سوال که چرا 12 فروردین از اعیاد ملی محسوب می شود، گفت: بزرگ ترین عید ملی بوده که بعد از ۲۵۰۰ سال و یا به روایتی هفت هزار سال که در ایران حکومت برپا شده، برای نخستین بار مردم شکل و حکومت را تعیین می کنند.

 

وی ادامه داد: در طول این هفت هزار سال یا ۲۵۰۰ سال حکومت ها، هیچ گاه مردم در حکومت نقشی نداشتند و عده ای با زور سلاح و به شکل های مختلف به حکومت می رسیدند و قدرت خود را بر مردم تحمیل می‌کردند.

 

هدایت خواه افزود: برای نخستین بار در تاریخ ملت ایران خود مردم شکل حکومت را انتخاب کردند و قبل از آن در تظاهرات و راهپیمایی هایی که علیه حکومت طاغوتی پهلوی داشتند، هدف خود را از حرکتشان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» اعلام کردند و با خون عزیزان خود، این خواسته های به حق را امضا کردند و بعد از آن در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ همان مردم با حضور در پای صندوق های رای، شکل حکومت را با رای گیری انتخاب کردند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 12 فروردین یکی از بزرگ ترین اعیاد است، زیرا تنها انقلابی که در طول این قرون در سراسر دنیا کمتر از ۱۵ روز به دست مردم شکل حکومت تعیین شد، انقلاب اسلامی در ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از انقلاب ها که در دنیا اتفاق می افتد مردم در تعیین شکل حکومت یا نقش اساسی نداشته اند یا سال ها طول می کشد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷به پیروزی رسید و دهم و یازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ که نتیجه آن روز ۱۲ فروردین ماه اعلام شد، مردم به حکومت جمهوری اسلامی رای دادند.

 

هدایت خواه از ۱۲ فروردین به عنوان عید مذهبی یاد کرد و افزود: زیرا بعد از گرایش مردم ایران به اسلام در طول ۱۴۰۰ سال قبل، نخستین بار حکومتی به نام حکومت دینی و الهی در کشور مستقر می شود و به تعبیر امام راحل عظیم الشأن پایان حکومت طاغوت و حاکمیت حکومت الله به دست مردم ایران اعلام می شود.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال نخستین قانون اساسی بر اساس مبانی دینی و برگرفته از قرآن و سنت اهل بیت علیهم السلام تدوین می شود و مبنای حرکت جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: به همین دلیل و سایر دلایل حکومت جمهوری اسلامی روز ۱۲ فروردین ماه آغاز حکومت الله و عید بزرگ ملت ایران و به یک تعبیر عید غدیر انقلاب اسلامی ایران بود که مردم در یک همه پرسی شرکت کردند و ۹۸ و دو دهم درصد ملت ایران به شکل حکومت که قبلاً در شکل حکومت ها بر آن تاکید داشتند، رای دادند.

 

هدایت خواه بیان داششت: امام خمینی رحمت الله علیه بنابر تعهدی که نسبت به ملت ایران داشتند و مبانی الهی که داشتند فرمودند «جمهوری اسلامی که مردم می خواستند نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» و مردم در چنین روزی به جمهوری اسلامی رای دادند و هم اکنون ۴۳ سال است که این حکومت استقرار پیدا کرده است.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این سوال که چرا جمهوری اسلامی برای حکومت انتخاب شده، افزود: جمهور به معنای مردم بوده و جمهوری، یعنی حکومتی که مردم در آن نقش دارند و به اراده و خواست مردم این حکومت شکل می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: مردم به شکل این حکومت رای دادند و قانون اساسی این حکومت با رای مردم به انتخاب خبرگان قانون اساسی تدوین شد و همین قانون اساسی دوباره به رای مردم گذاشته شد و مردم به آن رای دادند و همه ارکان حکومتی از شورای روستا و دهیاران گرفته تا عالی ترین مقام که رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با رای مستقیم و یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند.

 

هدایت خواه تاکید کرد: حکومت جمهوری اسلامی حکومتی است که مردم در همه ارکان آن نقش دارند و شکل‌گیری این حکومت نقش ایفا کردند، جمهوری است که شکل حکومت است و اسلامی است، چون همه قوانین، مقررات و دستورالعمل ها و برنامه هایی که در این کشور اجرا می‌شود باید بر پایه اسلام باشد و هیچ قانونی در کشور جمهوری اسلامی تصویب نمی‌شود که مغایر با اسلام و احکام اسلامی باشد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها کشوری در دنیا هستیم که شورایی با نام «شورای نگهبان» که از اسلامیت نظام و جمهوریت انقلاب از طریق نظارت بر انتخابات نگهبانی می کند.

 

وی با بیان اینکه این حکومت یک تجربه جدید در دنیا بوده و تا قبل از شکل گیری جمهوری اسلامی، حکومت ها یا دیکتاتوری بودند که با زور، کودتا و شورش  و یا توسط بیگانگان مثل حکومت پهلوی شکل می‌گرفتند، افزود: حکومت‌هایی به اصطلاح به قول بیگانگان دموکراسی بودند که بیشتر به یک شوخی شبیه بود، ولی حکومت الله بر مردم و به دست مردم در دنیا بی نظیر بوده و مردم پذیرفته‌اند که اسلام که قانون خدا است در چارچوب حکم خدا شکل حکومت را تعیین کنند که این یک تجربه جدید بود و در دنیا سابقه نداشت.

 

هدایت خواه اظهار کرد: این تجربه جدید الهام بخش یک آینده جدید برای بشریت است و آن آینده این است که پایان حکومت طاغوت ها بر کره زمین کم کم با استقرار جمهوری اسلامی و زمینه سازی آن در حال انجام است و انشاالله به سمتی می‌رویم که حکومت الله در سراسر دنیا محقق شود.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حکومت مترقی ترین و معقولانه ترین شکل و حکومت است و ما با کمال افتخار در همه دنیا در مقابل هر فرد، جریان و اندیشمند مدعی می‌توانیم ادعا کنیم که مترقی تر از اندیشه حکومت اسلامی در دنیا نمی‌توانید پیدا کنید، زیرا ما با جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی در دنیا اعلام می کنیم که هیچ کس مستقلاً و ذاتاً حق حکومت بر کس دیگری را ندارد و تنها کسی که حق دارد بر مردم حکومت کند و فرمان براند و مردم فرمان او را اطاعت کنند، خداوند بوده و لاغیر و هر کس را خداوند اجازه بدهد.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن و توسط اولیا خود به ۳ کس بیشتر اجازه نداده که بر مردم حکومت کنند، به اذن خدا به پیغمبر بعد از پیامبر به امام معصوم و در غیبت امام معصوم به نایب امام معصوم که این مترقی ترین نوع حکومت بوده و فقط خداست که حق حکومت بر مردم دارد.

 

هدایت خواه ادامه داد: از طرفی با جمهوری اسلامی و قانون اساسی مبتنی بر آن ما به دنیا اعلام کردیم که هر کسی صلاحیت این را ندارد که بر مردم حکومت کند و کسی باید رهبر شود که صلاحیت های علمی و عملی داشته باشد.

 

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تنها حکومتی که در دنیا اعلام می کند که حاکم و رهبر باید آگاه ترین، دین شناس ترین، عادل ترین فرد و شجاع ترین فرد باشد در حکومت جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: در دنیا می گویند مردم رای دادند، خیلی از آنها با پول، تبلیغات، دروغ و فریب رای می‌دهند و می بینیم در کشوری که مدعی رهبری جهان مثل آمریکا به یک دیوانه ای مثل ترامپ رای می‌دهند که جزو فاسدترین آدم ها هستند.

 

هدایت خواه گفت: ولی حکومت جمهوری اسلامی می گوید فقیه عادل، یعنی دین شناس و عادل یعنی کسی که خلاف فرمان خدا عمل نمی‌کند و گناهان کبیره مرتکب نمی شود و بر گناه صغیره اصرار نمی ورزد و حتی کار خلاف مروت انجام نمی دهد و این مترقی ترین نوع حکومت است.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اندیشمندان غربی می گوید «اگر رسانه های غربی و حکومت‌های فاسد غربی اجازه می دادند که مردم غرب معنای «ولایت فقیه» را بفهمند، همه علیه حکومت های خود شورش می کردند و قیام می کردند، ولی حکومت اسلامی می‌گوید «هر کسی حق ندارد و شایستگی ندارد که بر مردم حکومت کند، شایسته ترین باید بر مردم حکومت کند».

 

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب در سال ۴۲ و در سال ۶۸ یکی دو ماه قبل از رحلت خود تاکید کردند که «این انقلاب نقطه آغاز انقلاب بزرگ جهانی اسلام به رهبری حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف است».

 

هدایت خواه گفت: وقتی جمهوری اسلامی توسط ملت ایران برپا شد، توسط قدرت های شرق و غرب آن روز که اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و اقمار آنها مورد هجمه های سیاسی، تبلیغاتی و محاصره اقتصادی قرار گرفتیم و قاعدتاً این حکومت باید بارها و بارها شکست می‌خورد، ولی به دلیل این که متکی به اراده مردمی بود که ایمان الهی و اعتقادات و باورهای الهی داشتند، علی‌رغم میل دشمنان چون خدا اراده کرده بود که این نور بتابد و بستر را برای حکومت جهانی امام مهدی عجل الله فراهم کند، مانده و از گذشته قدرتمندتر و توانمند تر در میدان حضور دارد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان چند روایت در زمینه ماندگاری انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب به تاکید روایات ما زمینه‌ساز جهان حکومت جهانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

 

وی به چهار روایت در همین خصوص اشاره کرد و گفت: روایت نخست از پیامبر است که می فرماید «مردی از مشرق زمین قیام می کند و زمینه حکومت حضرت مهدی را فراهم خواهد کرد».

 

هدایت خواه افزود: در روایت دوم امام باقر (ع) می فرمایند «مردی در شرق قیام می‌کند در قیام نخست و دوم حق آنها داده نمی شود اما وقتی در برابر دشمن قرار می‌گیرند شمشیر ها را می کشند و حق خود را می‌گیرند و این پرچم را به دست صاحب اصلی می‌سپارند» امام می فرماید «این مردم برای مبارزه خود کشته می شوند و کشته های آنها شهید هستند و اگر زنده بودم جان خود را در آن راه فدا می‌کردم».

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در روایت سوم واضح‌تر گفته می شود «مردی از اهل قم مردم را به حق دعوت می کند طوفان‌ها آنها را تکان نمی‌دهد ترسی در برابر قدرت ها به دل راه نمی دهند و عاقبت پیروز می‌شوند».

 

وی گفت: در روایت چهارم اسم برده می‌شود « ابوبکر و عمر و حضرت علی (ع) و سایرین درب خانه پیامبر بودند از خانه خارج می شدند در حالی که حضرت علی (ع) کفش پیامبر را وصله می‌زد قومی را توصیف کرد که پوششی از نور دارند و می‌فرماید اینها قومی هستند که به روح الله عشق می‌ورزند شیعیان علی هستند که در همین خصوص از شهید صدوقی نقل شده که این موضوع را خدمت حضرت امام راحل مطرح می‌کنند امام سر به پایین می‌اندازند و چیزی نمی‌گویند».

کد خبر 1161923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha