هشدار سازمان عفو بین الملل نسبت به وضعت وخیم «عبدالهادی الخواجه»

سازمان عفو بین الملل با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت جسمی «عبدالهادی الخواجه» اعلام کرد: او در معرض نابینایی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای نسبت به سلامتی «عبدالهادی الخواجه» مدافع حقوق بشر بحرینی ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد: الخواجه به دلیل محرومیت از مراقبت های پزشکی در معرض نابینایی قرار دارد.

لین معلوف، معاون مدیر دفتر منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا در این سازمان گفت: ما نگران سلامتی عبدالهادی الخواجه هستیم که دخترش می گوید که او ازدرمان پزشکی برای بیماری آب سیاه که مشکوک به ابتلا به آن است، محروم است. این بیماری می تواند به نابینایی او منجر شود. این بیماری نتیجه جراحاتی که هنگام شکنجه در سال 2011 میلادی در معرض آن بوده است.

معلوف افزود: این جدیدترین نمونه قساوت و ظلم مقامات بحرینی است که سابقه بی توجهی پزشکی به زنانیان را دارند. زیرا مراقبت های پزشکی درزندان های بحرین به طور معمول با موارد محرومیت مراقبت پزشکی و تأخیر و اقدامات خودسرانه حکومت مخدوش می شود که در موارد محدود به بدرفتاری عمدی منجر می شود.

این سازمان از مقامات خواست تا برای ارایه درمان و مراقبت پزشکی مورد نیاز به او ضمانت بدهند.اهمال کاری پزشکی می تواند به نقض حق سلامتی منجر شود.

عبدالهادی الخواجه، فعال حقوقی برجسته و یکی از رهبران و فعالان مخالف رژیم بحرین است که به دلیل مشارکت در اعتراش های مسالمت آمیز سال 2011 میلادی بازداشت شد. دستگیری خشونت آمیز وی منجر به شکستگی فکش شد. وی همچنین مورد شکنجه جسمی، روانی و جنسی در زندان آل خلیفه قرار گرفت.

کد خبر 1162086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha