ضرورت رعایت نکات بهداشتی با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

علی اصغر خیرخواه گفت: باید با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها کارشناسان بهداشتی نظارت جدی بر رعایت نکات بهداشتی داشته باشند چرا که رعایت این موارد کمک می کند با پیک جدید کرونا در منطقه مواجه نشویم و یا در صورت مواجه پیک آزار دهنده ای نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» ظهر امروز در جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه مبارک فرصتی برای خودسازی است پس باید برای تعالی روح تلاش کنیم و در مسیر بندگی و تکامل گام برداریم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، افزود: امسال از سوی رهبری به عنوان "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده است و باید این نامگذاری در دانشگاه عملیاتی شود.
 
وی بیان کرد: یکی از بهترین مکان ها برای تحقق این شعار، معاونت پژوهشی دانشگاه است که می‌توان گام های خوبی در مسیر تولید دانش بنیان برداشت.
 
خیرخواه خاطرنشان کرد: ضروری است برای تحقق شعار سال برنامه ریزی کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی در بخش های مختلف باشیم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان، تصریح کرد: آمار بیماران بستری تا هفته اول فروردین ماه سال جاری کاهشی بود اما در هفته دوم روند افزایشی داشته و موارد فوت نیز تقریبا ثابت بود.
 
وی ادامه داد: موارد مثبت سرپایی نیز در هفته دوم سال جاری افزایش پیدا کرده و خوشبختانه موارد بستری در آی سی یو نداشتیم.
 
خیرخواه اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه علاوه بر مراکز ۱۶ ساعته در هر شهرستان، ۲ مرکز نیز به عنوان مرکز دیده ور معرفی کردیم و موارد علامت دار بیماری ثبت شده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: اگر چه در نیمه نخست سال جاری، موارد پی سی آر مثبت کم شد اما علامت دار افزایشی بود که نشان می دهد نیاز  است مراکز بهداشتی و درمانی همچنان در تکمیل واکسیناسیون تلاش کنند.
 
وی اضافه کرد: باید برای خانواده های موارد علامت دار که به مراکز مراجعه می کنند مراقبت های ۱۴ روزه انجام شده و آموزش‌های لازم ارائه و مراحل بالینی نیز چک شود.
 
خیرخواه تاکید کرد: باید با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها کارشناسان بهداشتی نظارت جدی بر رعایت نکات بهداشتی داشته باشند چرا که رعایت این موارد کمک می کند با پیک جدید کرونا در منطقه مواجه نشویم و یا در صورت مواجه، پیک آزار دهنده ای نباشد.
 
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان، ابراز کرد: براساس سامانه سیب گروه سنی بالای ۱۲ سال بیش از ۸۷ درصد دز نخست را دریافت کرده اند و پوشش نوبت اول ۵ تا ۱۲ سال نیز ۵۰ درصد است که این میزان ۲ برابر متوسط استانی است.
 
 وی با بیان این مطلب که شهرستان فاریاب بهترین پوشش واکسیناسیون کرونا در منطقه را دارد و از همکاران در این شهرستان تشکر می کنم، افزود: موثر بودن، واکسن را سیر بستری و ایمنی جامعه نشان می دهد بنابراین ضروری است همه گروه های سنی واکسیناسیون را هر چه سریعتر کامل کنند.
 
خیرخواه تصریح کرد: طبق مقررارت آموزش دانشجویان دانشگاه از حالت مجازی خارج شده و آموزش ها حضوری است و مشکلی در حوزه آموزش نداریم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آمار مربوط به کشته شدگان و مصدومین حوادث ترافیکی از زمان اجرای طرح امداد نوروزی اورژانس از  ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین سال جاری، خاطرنشان کرد: ۷۲۰  ماموریت تصادفی ۱۱۵ در منطقه طی این ایام، انجام شده که ۹۳۷ مصدوم، ۷۲۰ نفر اعزام به بیمارستان، ۱۵۱ نفر درمان در محل دریافت کرده اند.
 
وی ادامه داد: ۲۱ نفر نیز در محل حادثه و ۱۴ نفر هم در بیمارستانها و سایر بخشها فوت کرده اند که این آمار تکان دهنده است.
 
خیرخواه در خاتمه تاکید کرد: باید مردم هنگام رانندگی سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا در آینده شاهد بروز چنین حوادث دلخراشی نباشیم.
کد خبر 1162690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha