ماه رمضان فرصتی برای تقویت تقوا است

آیت الله عابدینی گفت: انسان علاوه بر احتیاج به قرآن و ماه رمضان، به تقوا هم نیازمند است که ماه رمضان، ماه تقواست و می‌توانیم تقوا را در خود تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبد الکریم عابدینی» در جمع پاسداران سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال می‌خواهد به ما کمک کند تا فرصت ماه مبارک رمضان را دریابیم و برای ماه مبارک رمضان تبیین‌های بسیاری قرار داده است که بخش عمده آن در مرکز سوره مبارک بقره قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ» یا فرموده «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْر»، اینجا نامی از ماه مبارک رمضان نیست اما از ظرفیت ماه مبارک صحبت می شود و آیات مشابهی هم در قرآن وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: خدای متعال در سوره بقره فرموده «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآن»، ماه رمضان همان ماه‏ است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است که این سخن وسعت بسیاری دارد.

 

آیت الله عابدینی افزود: قرآن کریم 2 نوع نزول دارد، یک نزول دفعی و یک نزول تدریجی. وقتی صحبت از نزول یکبارگی قرآن است، خدا می‌فرماید «انزلنا» و وقتی صحبت از نزول تدریجی قرآن است خدا می‌فرماید «نَزَّلْنَاهُ تَنزِیلاً» و نزول قرآن تجلی است یعنی وقتی نازل شده است، در آسمان‌ها خلا قرآنی پیدا نشده است و این کلام خدا متجلی شده و تابیدن گرفته است.

 

وی عنوان کرد: خداوند فرموده قرآن برای مومنان، برکت و شفاست و برای ظالمان جز خسارت چیزی به همراه ندارد؛ آدم‌هایی که ایمان دارند به قرآن و ولایت اهل‌بیت (ع) نیاز دارند و خداوند فرموده هر چه انسان پاک ‌تر باشد، آغوشش برای پذیرش قرآن بازتر خواهد بود چرا که خداوند فرموده قرآن را جز پاکان درک نمی‌ کنند.

 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب به قاریان فرمودند جوری قرائت کنید که روی مخاطب اثر بگذارد و این بیان نشان دهنده تجربه حضرت آقاست و ما هم باید در این مسیر قدم برداریم، مومن کسی است که وقتی مخاطب آیات قرآن قرار می‌گیرد، دلش به لرزه بیفتد و از قرآن اثر بپذیرد و بر ایمانش افزوده شود.

 

وی تصریح کرد: خداوند درباره شیطان فرموده شیطان نمی‌تواند سیطره داشته باشد، کسی که در پناه قرآن قرار می‌گیرد شیطان نمی‌تواند بر او سیطره داشته باشد. شیطان اعتراف کرده است من در مقابل کسانی که ایمان آورده‌اند و به خدا توکل دارند، کاری از پیش نمی‌برم.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در احادیث آمده است وقتی به میدان جنگ می‌ روید، جمجمه خود را به خدا عاریه بدهید چرا که بهترین نگهدار خدای متعال است؛ امروز هم در جهاد تبیین باید آبروی خود را به خدا عاریه بدهیم تا بتوانیم در شیطنت‌ها، حرف حق را مطرح کنیم.

 

وی یادآور شد: انسان علاوه بر احتیاج به قرآن و ماه رمضان، به تقوا هم نیازمند است که ماه رمضان، ماه تقواست و می‌توانیم تقوا را در خود تقویت کنیم.

 

کد خبر 1162778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha