راه اندازی کمیپن «رمضان سبزتر» از سوی مسجد «بیرمنگام»

کمپین مسجد بیرمنگام برای رمضان پاک تر و سبزتر با راهنمایی های محیط زیستی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « birminghammail»، کمپین مسجد بیرمنگام برای رمضان پاک تر و سبزتر با راهنمایی های محیط زیستی راه اندازی شد.

این راهنما را می‌توان در وب‌سایت « Bahu Trust  » یافت و امید است مردم را به سوی رمضانی «آگاهانه از محیط‌ زیست» هدایت کند..

قرآن اغلب به مسلمانان می آموزد که به زمینی که در آن زندگی می کنند احترام بگذارند.

«کامران شازد» از وب سایت «باهو تراست»، کتابچه راهنمای عمیقی را برای یک رمضان آگاهانه از محیط زیست گردآوری کرده است.

 این در حالی است که مسجد بیرمنگام همواره برای گسترش آگاهی در مورد اثرات بر محیط زیست و انجام اقدامات اقلیمی پیشگام بوده است.

اعضای «باهو تراست» پاکسازی های محلی را ترتیب داده اند، امامان و رهبران جامعه را در مورد مسائل زیست محیطی آموزش می دهند و کمپین هایی را برای اقدامات آب و هوایی رهبری می کنند.

اما در این راهنمای جدید، کامران می‌خواهد با روش‌هایی که مسلمانان می‌توانند سبک زندگی خود را در خانه تغییر دهند، مردم را برای برگزاری یک رمضان آگاهانه از محیط زیستالهام ببخشد و آموزش بدهد

وی در این باره گفت: تغییرات اقلیمی به منصه ظهور رسیده است، اما تخریب محیط زیست نیز وجود دارد.

این راهنما شامل راه هایی برای آگاهی از محیط زیست با غذا، مدیریت زباله، آب، حمل و نقل، کمک های خیریه و نکاتی در مورد برگزاری یک ماه رمضان دوستدار محیط زیست است. برخی از نکات صرفه جویی در مصرف آب در حین وضو گرفتن و خرید کمتر از مغازه و غیره نیز آموزش داده شده است.

این مسجد قبلا میزبان افطاری رایگان پلاستیکی بوده است تا در طول افطاری‌های اجتماعی زباله کمتری تولید شود.

کامران شازد می گوید: من می خواستم از این کمپین برای آموزش و الهام بخشیدن به مسلمانان برای پاکسازی ماه رمضان و استفاده مسئولانه از منابع و کاهش ضایعات استفاده کنم.

کد خبر 1162878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha