شناسایی ۳۸ تبعه خارجی غیر مجاز در استان /جریمه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در سالجاری تعیین شد

جهانی از شناسایی و اخراج ۳۸ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل و افزایش جریمه کارفرمایان متخلف در استان خبر داد و گفت: جریمه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در سالجاری تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی جهانی» امروز(16 فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سالجاری جریمه بکارگیری نیروی کار غیر مجاز نیز افزایش یافته است.

 

وی افزود:  بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

 

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و 393 هزار و 250 ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل  6 میلیون و 966 هزار و 250 ریال خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و 196 مورد بازرسی و 83 گشت مشترک با نیروی انتظامی از واحدهای کارگری استان در این راستا انجام شده است اظهار داشت : در این بازرسی ها 38 تبعه غیر مجاز دراستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی از کشور اخراج  و تعداد 11 کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند .

 

جهانی با اشاره به معضل بیکاری در استان خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت استفاده جوانان استان از فرصتهای شغلی ، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری استان در دستور کار قرار گرفته که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی 29 نفر از هموطنان متقاضی کار شده است.

کد خبر 1162914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha