مسجد محوری مهمترین رویکرد فرهنگی حوزه هنری است

قائدی مسجد محوری را از مهمترین رویکردهای فرهنگی و هنری این نهاد در استان بیان کرد و گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب گروه های تئاتر بچه های مسجد در شهرستان های لردگان و فارسان به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احسان قائدی» در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در حوزه هنری برگزارشد اظهار داشت: سند چشم انداز فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری به زودی ترسیم و در تابستان امسال رونمایی می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این سند می‌تواند مرجعی برای ارائه به همه دستگاه های فرهنگی و هنری و متولیان این امر در استان باشد.

 

وی ادامه داد: بر اساس این نقشه مسیر حرکت، برنامه ‌ها و اهداف اجرایی در نطر گرفته شده مشخص و بر مبنای آن عمل می شود.

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، مسجد محوری را از مهمترین رویکردهای فرهنگی و هنری این نهاد در استان بیان کرد و گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب گروه های تئاتر بچه های مسجد در شهرستان های لردگان و فارسان به اجرای برنامه می پردازند.

 

قائدی خاطرنشان کرد: برخی از شاخه‌ های هنری و فرهنگی همچون ادبیات و شعر به واسطه حضور فعال افراد شاخص و نیز ادبیات پایداری به دلیل حضور چشمگیر سپاه قمربنی هاشم (ع) استان در دوران دفاع مقدس از مزیت های استان به شمار می رود که برای نمایان شدن آن در عرصه ملی اقدامات مناسبی را می توان انجام داد.

 

وی به برنامه های استان در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و افزود: شش نفر از برترین چهره‌ های هنری و فرهنگی استان که در بخش های مختلف، تولیدات و آثار ماندگاری را ارائه داده اند بر اساس شاخصه ‌هایی ارزیابی و انتحاب می شوند و در نهایت یک نفر از میان آنها در مراسمی که روز ۲۹ فروردین برگزار خواهد شد به عنوان چهره برتر معرفی می شود.

 

قائدی تصریح کرد: رونمایی از تندیس شهید آوینی در هفته هنر و برگزاری نمایشگاه عکس از دیگر برنامه های استان در هفته هنر انقلاب است.

 

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تحقق شعار سال را از دیگر برنامه‌ های مهم این نهاد در سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به محور بودن اقتصاد در شعار سال باید در رابطه با اشتغال فعالیت هایی انجام داد و با شناسایی الگوهای موفق زمینه اشتغال آفرین را برای فعالان فرهنگ و هنر فراهم آورد.

 

قائدی به ترسیم سه ویژگی برای تحقق اهداف حوزه هنری در جریان تولید آثار هنری اشاره کرد و افزود: با توجه به زیست بوم استان در تولیدات هنری، کاهش تصدی گری در فعالیت هنری و تمرکز بر حمایت از تولید آثاری که منتقل کننده پیام و در نسبت با هنر انقلاب قرار دارند از جمله این ویژگی‌ها به شمار می رود.

 

کد خبر 1163086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha