لزوم بهره از فرصت قانون جهش تولید دانش بنیان/برخورد فوری و قاطع با عاملان جنایت جانسوز مشهد، مطالبه‌ عمومی است

جهش در تولید باید همراه با جهش در نیروی کار باشد، برخورد فوری و قاطع با عاملان جنایت جانسوز مشهد، مطالبه‌ عمومی است، لزوم بهره از فرصت قانون جهش تولید دانش بنیان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دولت زیرساخت های لازم برای حمایت از تولید دانش بنیان را فراهم کند، جهش در تولید باید همراه با جهش در نیروی کار باشد، برخورد فوری و قاطع با عاملان جنایت جانسوز مشهد، مطالبه‌ عمومی است، لزوم بهره از فرصت قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۷ فروردین است.

جهش در تولید باید همراه با جهش در نیروی کار باشد

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نامگذاری سال 1401 گفت: انتخاب شعار سال توسط رهبر انقلاب نشانه این است که رهبر انقلاب در تولید اقتصاد محور نگاه هدفمند دارد. در چند سال اخیر نامگذاری سال با تولید آغاز شد مانند تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ملی، اقتصاد ملی تولید و اشتغال، رونق تولید جهش  تولید و سال 1400 نیز تولید پشتیبانی ها  و مانع زدایی ها بود از اینجا مشخص می شود که رهبر انقلاب به اهمیت تولید و کیفیت ان و کمیت و رشد تولید توجه دارند.

 

امام جمعه شهرستان صومعه سرای گیلان اظهار کرد: انچه شعار سال را متمایز از سالهای قبل می کند تاکید رهبر انقلاب بر کیفی بودن تولید است . شعار امسال با موضوع تولید دو ویژگی را مطرح می کند که تولید  دانش بنیان و اشتغال افرین است که این ها همان ویژگی تولید مطلوب است.

 

وی گفت:  اگر می خواهیم تولید مطلوب در صنعت و کشاورزی داشته  باشیم باید این دو ویژگی را رعایت کنیم ، تولید باید بر اساس یک دانش، آگاهی صحیح، و توجه به نیازهای جامعه و نتایج آن توجه کند. تولید باید هزینه را کم و کیفیت را بالا ببرد و رقابت با تولیدات جهانی مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام راشدی تصریح کرد: تولید بر اساس کیفیت و دانش جای خو را در بازارهای جهانی باز می کند جهش در تولید باید با جهش در نیروی کار مقارن باشد. رهبر انقلاب در شعار سال مشکل اصلی کشور را مورد تاکید قرار دادند و در سالهای گذشته نیز به ان توجه داشتند و مشکل اصلی کشور را معیشت و مسئله تورم بیان کردند که ریشه کنی ان باید با دو ویژگی علمی ، نیاز و کیفیت امکان پذیر است.

 

برخورد فوری و قاطع با عاملان جنایت جانسوز مشهد، مطالبه‌ عمومی است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با بیان آیه‌ «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ» در توئیتی نوشت: برخورد فوری و قاطع با عاملان جنایت جانسوز مشهد، مطالبه‌ عمومی است.

 

بنابراین گزارش، یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد. هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده اند.

 

ضارب با نام(ل. م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد.

 

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد.

 

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

 

لزوم بهره از فرصت قانون جهش تولید دانش بنیان

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «مجلس یازدهم پس از ۱.۵ سال بررسی و کارشناسی، در روزهای پایانی سال گذشته، قانون «جهش تولید دانش بنیان» را نهایی کرد و خوشحالیم امروز که رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید دانش بنیان را اولویت سال ۱۴۰۱ قرار دادند، مجلس پیشاپیش بخشی از رسالت خود را به انجام رسانده است.

از ابتدای امسال، ریل گذاری لازم برای حمایت از تولید دانش بنیان در این قانون، قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» و در ⁧بودجه۱۴۰۱⁩ با اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان، دردسترس مدیران اجرایی قرار گرفته است؛ ضروری است با تصویب فوری دستورالعمل‌های اجرایی از این فرصت بهترین استفاده صورت گیرد.»

 

ایران همواره از همکاری‌های منطقه‌ای برای گسترش روابط در حوزه دریای خزر استقبال می‌کند

رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان سه شنبه شب در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، در مورد برخی مسائل دوجانبه و بین المللی مورد اهتمام مشترک و بخصوص افزایش همکاری ها میان کشورهای حوزه دریای خزر گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان به پیشرفت های صورت گرفته در سطح کارشناسی در جهت آماده سازی پیش نویس های همکاری در حوزه دریای خزر، همکاری در عرصه های علمی، عملیات جستجو و نجات، همکاری ها در چارچوب مبارزه با گسترش مواد مخدر در دریای خزر و همچنین تعمیق همکاری ها میان کشورهای حوزه این دریا اشاره نموده و نشست مشترکی میان وزرای امور خارجه پنج کشور حوزه دریای خزر برای گسترش همکاری های چندجانبه و فراهم آوردن نشست مشترکی در سطح سران این کشورها را پیشنهاد کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به تداوم توسعه روابط دوستانه و رو به پیشرفت دو کشور، بر نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش این روابط در تمامی زمینه ها و بخصوص افزایش همکاری ها میان کشورهای حوزه دریای خزر تاکید کرد.  

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از همکاری های منطقه ای و نشست های کاری مشترک برای گسترش روابط بیشتر و به خصوص در حوزه دریای خزر استقبال می کند.

امیر عبداللهیان همچنین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به همتای ترکمنستانی خود، آرزوی نزول رحمات و برکات این ماه برای دولت و ملت ترکمنستان را مسالت کرد.

 

دولت زیرساخت های لازم برای حمایت از تولید دانش بنیان را فراهم کند

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار تولید دانش بنیان اشتغال آفرین گفت: آنچه که به مجلس بر می گردد از لحاظ تامین اسناد بالادستی برای پیاده سازی این شعار است که مجلس در سال گذشته مصوباتی برای حمایت از تولید دانش بنیان در کشور داشته است و در واقع ما زیرساخت های قانونی را از قبل فراهم کرده ایم.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در بحث تحقق این شعار پیشگام بوده است و اعلام این شعار توسط مقام معظم رهبری در این شرایط عمدتا متوجه دولت است که دولت باید در مقام اجرا قوانین مصوب مجلس را عملیاتی کند و زیرساخت های لازم رابرای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین رقم بزند.

 

وی تصریح کرد: دولت در بحث اقدامات حمایتی و شناسایی نخبگان و ایجاد مراکزی که در داخل شهرها منتهی به شناسایی نخبگان شود باید اقدام کند. دولت باید در استان ها مراکزی ایجاد کند که نخبگان و متخصصان با مراجعه به این مراکز ایده ها و برنامه های خود رابرای بحث تولید دانش بنیان معرفی کنند. این مراکز پژوهشی و تحقیقاتی باید این ایده ها را دریافت، آنها را جهت دهی و مورد حمایت قرار دهند.

 

نظری خاطرنشان کرد: با این ایده ها و برنامه ها می توانیم به بحث تولید مقاومتی و ارزان قابل رقابت و صادراتی دست پیدا کنیم.

 

کد خبر 1163119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha