از برگزاری دو جشنواره رسانه ای در استان تا تشکیل کارگروه رسیدگی به مسائل معیشتی خبرنگاران

دیدار نوروزی رئیس و برخی اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان با مدیرکل و معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار و درباره مباحث مختلف رسانه ها بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» در دیدار نوروزی رئیس و برخی اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان با مدیرکل و معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک بهار طبیعت و معنویت به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بیان می شود و در چند سال اخیر نیز بر موضوع اقتصاد تاکید شد این است که شاید ایشان آن گونه که باید از عملکردها در این حوزه رضایت نداشتند و به پیوست فرهنگی و رسانه ای آن نیز جامه عمل پوشیده نمی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مقام معظم رهبر شعار سال را «تولید، دانش بنیان و کارآفرین» نام گذاری کردند و نگاه کشور باید به سمت مسائل دانش بنیان، پژوهشی و علمی سوق داده شود.

 

وی تحقق شعار سال را نیازمند توجه به بخش فرهنگی و رسانه ای آن دانست و افزود: در آغاز هر سال رسانه ها باید از مسئولینی که در بعد اقتصادی مسئولیت دارند برنامه مطالبه کنند و در پایان سال نیز بار دیگر روند عملکردها و اقداماتی که صورت گرفته را جویا شوند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه های استان خواست تا در بحث مسائل دانش بنیان به طور ویژه از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

 

درخشان در ادامه به مسائل و مشکلات خبرنگاران استان و مسائل پیش پا افتاده ای که برای آنها به عنوان اولویت های شمرده می شود اشاره کرد و گفت: متاسفانه صدای رسانه های کم هویت در استان از رسانه های هویت دار بیشتر ابوده و این موضوع باعث شده تا رسانه های کم هویت و بی هویت در مسیر یک سری از مسائل کم اهمیت گام بردارند و صدای آنها بیشتر شنیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه مبنا و اساس ارتباط ما با رسانه ها «اصالت هر رسانه» است، یادآور شد: حضور تعدادی افراد غیرحرفه‌ای در بدنه رسانه های استان به یک معضل تبدیل شده و فعالیت رسانه های بدون مجوز خود نمونه یک کار ضد فرهنگی به شمار می رود.

 

درخشان از راه اندازی کارگروه رسیدگی به مسائل معیشتی و رفاهی خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در بحث نحوه ورود افراد به خانه مطبوعات نیز باید چاره اندیشی شود و افراد توانمند و دغدغه مند در این خانه مطالبات صفنی اصحاب رسانه را پیگیری و دنبال کنند.

 

وی در پایان گفت: در سال جدید یک یا دو جشنواره رسانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد، ضمن اینکه در برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر نیز مشارکت خواهیم کرد.

 

«رضا خردمند» نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: رسانه در استان ما نوپاست و مانند نهالی است که تازه جان گرفته، اما در مجموع پویا بوده و از رسانه  های خوبی برخوردار هستیم و این بدین معنا نیست که مشکلی وجود ندارد.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رسانه ها می توانند نگاه مثبتی به وقایع و رویدادهای استان داشته باشند و ضمن بیان کاستی ها به گونه ای خدمات نظام و دولت ها را منعکس کنند که از سیاه نمایی جلوگیری شود.

 

وی از برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره به خبرنگاران استان خبر داد و گفت: تلاش می شود با برگزاری این دوره های آموزشی رسانه های استان به سمت حرفه ای شدن پیش بروند.

 

سید ولی موسوی نیز در ابتدای این دیدار گفت: امروز در قالب هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح برای عرض تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان به مدیرکل و مجموعه فرهنگ و ارشاد استان جمع شده ایم و از این مجموعه که در ایام نوروز برنامه های فرهنگی ارزشمندی را برای مردم و گردشگران نوروزی در نقاط مختلف استان برگزار کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.

 

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امیداریم با همکاری هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بتوانیم برنامه های متنوعی را در سال جدید برای اصحاب رسانه اجرا کنیم .

 

وی با بیان اينکه هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه در سال نو برنامه های متنوعی برای اصحاب رسانه پیش بینی کرده، افزود: برگزاری جلسات هیئت اندیشه ورز در شهرستان های استان را خواهیم داشت تا ضمن شنیدن در دل های خبرنگاران، ارتباط و تعامل سازنده ای نیز با فرمانداران و مسئولان شهرستانی و همچنین مردم و رسانه ها برقرار شود.

 

موسوی در ادامه، بر ضرورت اخلاق حرفه ای در رسانه ها تاکید کرد و گفت: ضروری است اخباری که سیمای خوبی از استان در سطح کشور منعکس می کند بیشتر منتشر شود.

 

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به معیشت اصحاب رسانه را خواستار شد و گفت: امیدواریم با همکاری بانک ها و دستگاه های اجرایی استان بتوانیم در زمینه اعطای تسهیلات و خدمات رفاهی به خبرنگاران گام های مثبتی برداریم

 

وی ابراز داشت: نگاه بسیج رسانه به اصحاب رسانه فارغ از نگاه های جریانی و سیاسی است و در تلاش هستیم که رسانه ها با نقدهای سازنده و به دور از تخریب خود به تحرک و توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی حوزه فرهنگ و رسانه می تواند نقش آفرین باشد.

 

موسوی افزود: بسیج رسانه چتری است که همه رسانه های استان را در بر می گیرد و هدف آن حفظ وحدت و انسجام بین اصحاب رسانه و همچنین ارتقای کیفی فعالیت رسانه ها و کمک به رفع مشکلات خبرنگاران و مردم استان است.

کد خبر 1163672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha