وحدت و برادری شیعه و سنی هر روز محکم تر می شود

آیت الله عابدبدینی گفت: دشمنان، شیعه و سنی را کنار هم دیده و مقاومت اسلامی هم نیاز دارد که دل های ما در کنار هم باشد، دشمنان باید بدانند نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند و برادری و وحدت شیعه و سنی روز به روز محکم تر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۹ فروردین) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: طی روزهای گذشته شهادت ۲ تن از روحانیون اهل سنت را داشتیم و همچنین طی روزهای اخیر هم ۲ تن از روحانیون شیعه در جوار حرم امام رضا (ع) به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: آن کسی که این ۲ عالم سنی را به شهادت رسانده همان تفکر شیطانی است که این ۲ روحانی شیعه در مشهد مقدس را به شهادت رسانده است که در این بین ما باید هوشیار باشیم.

 

وی تصریح کرد: دشمنان، شیعه و سنی را کنار هم دیده و مقاومت اسلامی هم نیاز دارد که دل های ما در کنار هم باشد و دشمنان می خواهند آسیب بزنند ولی باید بدانند نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند و برادری و وحدت شیعه و سنی روز به روز محکم تر می شود.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: یکی از روحانیونی که در جوار حرم امام رضا (ع) به شهادت رسید، شهید اصلانی بود که خود جانباز بوده و برادر ۲ شهید بودند و کار ایشان رسیدگی به نیازمندان بود و۲ طلبه دیگری که همراه ایشان بودند و یکی از آنها به شهادت رسید هم با یکدیگر همراه و یار هم بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر مقاومت اسلامی در تل آویو افزود: شب گذشته عملیات مسلحانه و شجاعانه ای در تل آویو توسط نیروهای مقاومت اسلامی انجام شد که بساط صهیونیست ها را بر هم ریخت و آنها را آشفته کرد.

 

امام جمعه قزوین گفت: صهیونیست ها باید بدانند که روزگارشان بدتر خواهد شد و نیروهای مقامت روز به روز با قدرت و نفوذ بیشتری وظایف ایمانی خود را انجام می دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به روز ملی انرژی هسته ای اظهار کرد: یکی از مناسبت های پیش رو روز ملی انرژی هسته است که طی هشت سال گذشته جفاهای بسیاری در حوزه فناوری های علمی به خصوص حوزه هسته ای شده که به ما لطمه های بسیار را وارد کرده است.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: متأسفانه برخی خودی ها زمینه را برای لطمه اجانب فراهم کردند و امروز رویکردی را که مشاهده می کنیم احیای این میراث ارزشمند بوده و این امید وجود دارد در دولت آیت الله رئیسی شاهد حرکت های جدی و پیشرفت های بسیاری در حوزه های مختلف علمی به ویژه در زمینه هسته ای باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز سقوط صدام اعلام کرد: این ایام مصادف با سقوط صدام است و زندگی صدام نشان داد آنهایی که به افراد بد تکیه کرده و ظلم و بدی می کنند سرنوشت صدام را دارند و کسی که با خدا بجنگد خوار و ذلیل می شود.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با تسلیت سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین یادآور شد: آیت الله باریک عالم زاهد و باتقوایی بودند که زحماتی بسیاری قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و بعد از انقلاب هم در مقابله با فتنه هایی که بر سر راه انقلاب اسلامی بود، کشیدند و همه ما مدیون این عالم بزرگ هستیم و یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم.

 

وی با اشاره به تقویت تقوا در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان ماه تقوا و نزول برکت و رحمت الهی قرار داریم و از خداوند متعال می خواهیم از تقوا که برکات و ثمرات ماه رمضان است، بهره مند شویم.

 

کد خبر 1163778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha