نسل قرآنی بستر ساز انقلابی اسلامی بود/ به کانون های قرآنی توجه شود

حجت الاسلام کرامتی با تبیین اینکه بستر ساز انقلاب اسلامی، تربیت نسل قرآنی شد و با یادآوری اینکه بودجه اصلی فرهنگ هم اکنون درسطح شهرستان قرار دارد خواستار توجه ویژه دستگاه های اجرایی و نهاد شهرداری به کانون های قرآنی شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فعالان قرآنی گفت: فعالیت های قرآنی پیش از انقلاب به صورت خانگی بوده است که شناسایی ظرفیت های قرآنی و تربیت نسل قرآنی نتیجه آن بوده است و این نسل، زمینه ساز انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه گلپايگان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بستر گسترش فرهنگ قرآنی، تربیت حافظان و قاریان قرآن را فراهم آورد، بیان کرد: رهبری بر گسترش ابعاد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی تاکید دارد و نقص در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها و بی توجهی ها مسئولان بالادستی به کانون  های قرآنی دلیل نرسیدن به این هدف است.

وی با تبیین اینکه بودجه های مهم فرهنگی در دست مسئولان شهرستانی قرار دارد، به بی توجهی نسبت به کانون های قرآنی در شهرستان گلپايگان انتقاد کرد و افزود: بیش از هفت کانون قرآنی در شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر فعال هستند و حدود ۲۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت کردند اما با مشکلات مالی و مکان مواجه هستند که باید دستگاه های اجرایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها به کانون های قرآنی توجه کنند.

حجت‌الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه محور فعالیت های قرآنی باید مسجد باشد، تاکید کرد: روحانی و هیات امنای مساجد باید بر محور کار قرآنی فعال باشند و به جذب جوانان و نوجوان بپردازند‌.

امام جمعه گلپايگان ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی مخدوش کردن وحدت امت اسلامی، انحراف افکار عمومی از جنایات در فلسطین و فتنه گری در میان مردم دو کشور افغانستان و ایران و شکستن قداست حرم را از اهداف این جنایت برشمرد.

کد خبر 1163796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha