مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی مشهد, در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا(ع) حجج اسلام شهید محمد اصلانی و شهید محمدصادق دارایی با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای شهر قم برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا(ع) حجج اسلام شهید محمد اصلانی و شهید محمدصادق دارایی روز امروز با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای شهر قم برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه مقام شهید، مقام حسرت و غبطه است، نه مقام تأسف و تأثر، خاطرنشان کرد: شهدا زندگان حقیقی بوده و دارای چنان مقام متعالی هستند که بزرگان دین رسیدن به این جایگاه را همواره از خداوند متعال طلب کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی با بیان اینکه شهدا از رهگذر بندگی و جهاد به این مقام دست یافته و جان خود را برای پروردگارشان بذل کرده اند، اظهار داشت: آنچه همواره مورد غفلت بوده است، درس گرفتن از سیره شهدای ماست که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: مردم و مسؤولان ما باید بدانند که شهیدان اصلانی و دارایی چگونه زیسته اند که اینگونه با زبان روزه و با لباس مقدس روحانیت و در آغوش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در خون خود غلتیده اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مکتب والای اسلام بر روی پنج رکن نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار شده است، رکن ولایت را بر اساس روایات افضل دانست و گفت: نشانه تحقق ولایت، اطاعت محض از اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان و هر مطلبی است که ما را از مسیر ایشان دور می کند.

وی با بیان اینکه این دو شهید بزرگوار در زندگی با برکت خود، همواره جهادی عمل کرده و آرزوی شهادت داشتند، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره از مکتب والای تشیع و جامعه ایمانی دفاع کرده و بسیاری از علما و فقهای دین در این مسیر به شهادت رسیده اند.

مؤمنی همچنین شناسایی عاملان حقیقی و تبیین اهداف این حادثه تروریستی را از مطالبات جدی مردم از مسؤولان امنیتی و سیاسی دانست و گفت: این مسأله صرفا یک حادثه تروریستی نبوده و قطعه ای از پازل دشمنان برای ایجاد تفرقه و دشمنی در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه مردم آگاه و فهیم کشورمان هرگز اجازه نمی دهند دشمنان از این آب گل آلود ماهی بگیرند، خاطرنشان کرد: دستگاههای امنیتی باید ریشه های این حادثه تروریستی را شناسایی کرده و اجازه ندهند که دشمنان و بدخواهان نقشه شوم خود را به اجرا دربیاورند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه مسؤولان کشورمان باید از شهیدان اصلانی و دارایی، درس همراهی و همنشینی با مردم را بگیرند، اظهار داشت: امروز مسؤولان باید میان مردم باشند، حرف مردم را بشنوند و در هر پست و مسؤولیتی به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

به گزارش ایرنا، یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه سال جاری در صحن پیامبراعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی که از فعالان گروه های جهادی در حاشیه شهر مشهد بودند، حمله کرد.

متأسفانه در این حادثه تروریستی حجت‌الاسلام اصلانی بلافاصله به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند، اما حجت‌الاسلام دارایی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید

کد خبر 1163809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha