کمیسیون بهداشت میزبان وزیر کار می شود/ تنش‌آفرینی آمریکا، بحران اوکراین را رقم زد

بررسی سیاست های وزارت صنعت در خصوص واردات خودرو، کمیسیون بهداشت میزبان وزیر کار می شود، تنش‌آفرینی آمریکا، بحران اوکراین را رقم زد، ایران بر حمایت از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی بخش مردم آن تاکید کرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی سیاست های وزارت صنعت در خصوص واردات خودرو، کمیسیون بهداشت میزبان وزیر کار می شود،  تنش‌آفرینی آمریکا، بحران اوکراین را رقم زد، ایران بر حمایت از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی بخش مردم آن تاکید کرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۰ فروردین است.

بررسی سیاست های وزارت صنعت در خصوص واردات خودرو

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری در روزهای یکشنبه و سه شنبه (۲۱ و ۲۳ فروردین ماه) جلسات خود را با دستور مشخص برگزار می‌کند.این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه ضمن استماع گزارش و بررسی عملکرد منابع و مصارف (دریافتها و پرداختها) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، به طرح اصلاح بند(ج) ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی می‌کند.

 

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جلسه روز سه شنبه خود نیز با دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های سالجاری این وزارتخانه در زمینه تولید و تجارت، سیاستهای این وزارتخانه را در خصوص واردات خودرو بررسی خواهد کرد.

 

کمیسیون بهداشت میزبان وزیر کار می شود

دستور کار هفته جاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شد که بر این اساس یکشنبه ۲۱ فروردین بررسی پیامدهای حذف ارز دارو و تجهیزات پزشکی و راهکارهای کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم توسط بیمه‌ها و تامین نقدینگی مراکز تولیدی، دوشنبه ۲۲ فروردین بررسی برنامه‌های کمیته توانبخشی  در سال جاری در کمیته بهزیستی و توان‌بخشی در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

 

بنابراین گزارش، سه‌شنبه ۲۳ فروردین دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ‌گویی به سوالات دشتی نماینده اردکان، مختار نماینده آبادان، صباغیان نماینده مهریز، پاکمهر نماینده بجنورد، فرخی نماینده لاهیجان، نوروزی نماینده رباط‌کریم، حسین‌ پور نماینده پیرانشهر، حبیب‌زاده نماینده بوکان و درخشان نماینده ایرانشهر به عنوان دستور کار اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

 

تنش‌آفرینی آمریکا، بحران اوکراین را رقم زد

هبر انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران با تأکید بر ظلم حاکم بر دنیای امروز به برخی از نمونه‌ها اشاره کردند: «شما به قضایای افغانستان مراجعه کنید، ملاحظه کنید، نگاه کنید، کیفیّت خروج آمریکایی‌ها [را ببینید]؛ اوّلاً بیست سال در افغانستان ماندند و چه کردند در این کشور مظلوم مسلمان؛ بعد هم چه جور بیرون رفتند و چه مشکلاتی را برای مردم به وجود آوردند؛ و اموال ملّت افغانستان را هم به آن‌ها نمیدهند! این افغانستان است؛ آن اوکراین است که رئیس‌جمهورش خطاب به غرب ــ که خود غربی‌ها و دولت‌های غربی او را سر کار آوردند ــ چه لحن تندی را به کار میبرد؛ این قضایای یمن است و بمباران هرروزه‌ی مردم مظلوم و واقعاً مقاوم یمن؛ این کار‌های عربستان است که در یک روز هشتاد نفر را گردن بزنند!» حوادثی که نشان از ظلم حاکمان دنیا و بحران‌سازی‌های آمریکا دارند. از این رو، رسانه‌ی KHAMENEI.IR در گفتاری از آقای دکتر شعیب بهمن، کارشناس مسائل بین‌الملل به بررسی ریشه‌های شکل‌گیری بحران اوکراین داشته است.

زمانی که جنگ اوکراین رخ داد، بسیاری تصور می‌کردند که این جنگ نبردی بین مسکو و کی‌اف است و از همین زاویه و سطح به این رویداد نگاه می‌کردند؛ اما واقعیت این است که شروع این جنگ نه به‌دلیل اختلافات بین روسیه و اوکراین، بلکه به‌دلیل سیاست‌های تنش‌آفرینی بود که آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های اروپایی در قبال روسیه آغاز کرده بودند و در طول یک‌سال گذشته این سیاست‌های تنش‌آفرین را تشدید کرده بودند. اگر بخواهیم روند تحولات را مورد ارزیابی قرار دهیم، اخراج دیپلمات‌های روس، برگزاری مانور‌های نظامی از سوی آمریکا و ناتو در شرق اروپا، استقرار نیرو‌ها و تجهیزات نظامی در کشور‌های اروپایی و تنش‌آفرینی از طریق دولت غربگرای اوکراین، مرحله‌به‌مرحله شرایط را به آغاز جنگ و درگیری نظامی کشاند.
آنچه باعث آغاز این جنگ و نبرد شد، اختلافات موجود بین روسیه و اوکراین نبود، بلکه تنش‌آفرینی‌هایی بود که کشور‌های غربی به رهبری آمریکا ایجاد کرده بودند. اگر خیلی‌ها در آغاز تصور می‌کردند که این جنگی بین روسیه و اوکراین است و قصد داشتند این رویکرد را ترویج کنند که روسیه دست به یک تجاوز نظامی تمام‌عیارزده و البته نقش بازیگری مثل آمریکا را در آن نادیده بگیرند، ولی امروز شرایط و روند تحولات به همه نشان داده که این چنین نبوده و اگر تنش‌آفرینی‌های آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی مثل انگلیس نبود، شاید امروز شاهد وقوع چنین جنگ و نبرد و درگیری هم نبودیم.

اساساً جنگ فعلی به‌دلیل سیاست‌های تنش‌آفرین کشور‌های غربی ایجاد شد و آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی یک بار دیگر نشان دادند که به‌هیچ‌وجه در بزنگاه‌های تاریخی از رهبران کشور‌هایی که خود را متحد غرب فرض می‌کردند یا انتظار حمایت و کمک از غرب را داشتند هیچگاه این کمک و حمایت را کسب نکردند و در بزنگاه‌های تاریخی تنها ماندند. آنچه رئیس‌جمهور اوکراین بار‌ها در انتقاد از کشور‌های غربی گفته و فریاد می‌زند این است که در این روز‌ها با بی‌اعتنایی رهبران کشور‌های غربی مواجه‌شده و این سنت دیرینه در بین این کشورهاست. اگر به تاریخ تحولات جهان نگاه کنیم، از زمانی که آمریکایی‌ها به‌عنوان ابرقدرت تا به امروز شناخته شدند، در تمام بزنگاه‌های تاریخی پشت متحدان خود را خالی کردند؛ مثل محمدرضا شاه پهلوی در ایران که آمریکایی‌ها در پی حوادث انقلاب اسلامی هیچ حمایتی از او به عمل نیاوردند، یا در کشور‌های عربی مثل حسنی مبارک در مصر، یا بن‌علی در تونس که به‌واسطه تحولات موسوم به انقلاب‌های مردمی در کشور‌های شمال آفریقا از قدرت برکنار شدند، هیچ‌کدام نتوانستند حمایت آمریکا را در بزنگاه‌های تاریخی کسب کنند. از نمونه‌های اخیر هم اشرف غنی در افغانستان هست که به‌تازگی آمریکایی‌ها پیش روی چشم جهانیان و افکار عمومی دنیا و در بزنگاه تاریخی او را به حال خود رها کردند و باعث سقوط دولت او در افغانستان شدند، درحالی‌که خود آمریکایی‌ها این دولت را بر سر کار آورده بودند.

بعد از اینکه حسنی مبارک به‌واسطه انقلاب مردمی در مصر از قدرت برکنار شد، جمله خیلی معروفی را بیان کرد که نشان‌دهنده همین اعتماد بی‌حاصل به کشور‌های غربی بود. او در بازجویی‌ها و اعترافاتش در زندان گفته بود هر کسی که لباس آمریکایی بر تن کند، برهنه خواهد شد. این نشان می‌دهد که اعتماد به غرب و آمریکا چقدر بی‌حاصل است.

 

ایران بر حمایت از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی بخش مردم آن تاکید کرد

سعید خطیب زاده در واکنش به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی گفت: نژادپرستی، سرکوب، کشتار، زندانی کردن، محرومیت‌های دامنه دار و تحقیر روزانه ملت مظلوم فلسطین و همچنین تروریسم عریان رژیم آپارتاید صهیونیستی ریشه اصلی همه ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه، مبارزه با اشغالگران را حق مشروع، بدیهی و طبیعی مردم بی‌دفاع فلسطین و پاسخی در قبال تعرض‌های مکرر صهیونیست‌ها به اماکن مقدسه بیت المقدس و جنایات و تجاوزات مستمر رژیم غاصب اسرائیل علیه مردمی که تحت مضایق و محرومیت‌های شدید در قدس شریف و سایر اراضی فلسطین قرار دارند، دانسته و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی بخش مردم آن تاکید کرد.

خطیب زاده از همه ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع بین المللی خواست تا در جهت تامین امنیت مردم فلسطین  بر اساس اصل دفاع مشروع از خود در مقابل اشغال و تروریسم رژیم آپارتاید صهیونیستی، عمل کرده و مانع تجاوزات و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تنها راه حل بحران فلسطین را برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنین اصلی فلسطین دانست و افزود، با توجه به خوی سرکش، قانون‌گریز و عهدشکن رژیم جعلی صهیونیستی، مقاومت تنها انتخاب ملت تحت اشغال فلسطین برای وادار کردن این رژیم اشغالگر به پذیرش راه حلی دموکراتیک برای آزادی قدس شریف و تعیین سرنوشت فلسطین است.

 

خط حزب‌الله ۳۳۵ / مسجد قرآنی

شماره سیصد و سی و پنجم هفته نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «مسجد قرآنی» منتشر شد. سخن هفته این شماره خط حزب‌الله، به مناسبت تأکید اخیر رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم درباره تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی، با عنوان «مسجد قرآنی»، نگاهی به نقش مساجد در فرهنگ‌سازی و تربیت جوانان و نوجوانان قرآنی داشته است.

 

خط حزب‌الله در یادداشت هفته خود با عنوان «هنر انقلابی؛ میدان‌دار جنگ روایت‌ها» به مناسبت سالگرد سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی، ابعاد رسالت تاریخی هنرمندان در هنگامه جنگ ترکیبی دشمن را بررسی کرده است.

 

شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم اکبر زوار جنتی، تقدیم می‌شود.

خط حزب‌الله با عنوان «مسجد قرآنی» منتشر شد

 

کد خبر 1163879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha