چاپ بیش از ۲۸۰ عنوان کتاب  توسط ناشران و نویسندگان ایلامی

مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تعداد ۲۸۱ عنوان کتاب با شمارگان ۲۹۰ هزار نسخه در سال گذشته به همت ناشران و نویسندگان ایلامی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «منصور محبی» با بیان این خبر، اظهار کرد: چاپ و نشر ۲۸۰ عنوان کتاب توسط نویسندگان و ناشران ایلامی علی رغم وجود همه محدودیت های مالی، نشان دهنده ظرفیت های بالای استان در حوزه چاپ و نشر کتاب است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۰ عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان، ۳۲ عنوان به زبان و ادبیات کُردی شعر و داستان بوده است، گفت: همچنین ۲۰ عنوان با موضوع دفاع مقدس چاپ و منتشر شده که این آمار نشان دهنده افزایش فعالیت ناشران و اهل قلم استان ایلام است.

 

محبی با اشاره به اینکه ادامه این روند نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان در امر حمایت ناشران و نویسندگان است، ابراز کرد: خوشبختانه آثار ارزشمندی هم با موضوع فرهنگ بومی و محلی، شعر و داستان کُردی و دفاع مقدس و دین و سایر حوزه ها توسط نویسندگان متعهد و سختکوش استان چاپ و منتشر شده و امسال نیز در دست اقدام است.

 

مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۶ ناشر و بالغ بر ۴۸۰ نویسنده در حوزه نگارش و نشر کتاب فعالیت دارند.

 

کد خبر 1164092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha