اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ویژه مدیران و دستگاه های اجرایی بسیجیان این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: فیلم سینمایی موقعیت مهدی با بازی هادی حجازی فرد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل و با همکاری گروه سینما سیار (سینما فرهنگ) آران و بیدگل، فرمانداری، شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج در سالن همایش شهدای دولت فرمانداری و سالن شهدای هنرمند مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل اکران شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این فیلم همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت سه روز ویژه مدیران و دستگاه های اجرایی و دولتی و بسیجیان این شهرستان به نمایش گذاشته شد و در مجموع بیش از ۵۰۰ نفر از جامعه هدف شهرستان آران و بیدگل این فیلم را تماشا کردند.

 

ضابطی با اشاره به اینکه این فیلم به کارگردانی هادی حجازی‌فر بهترین فیلم چهلمین فیلم فجر بود ادامه داد: هنر فیلم در ایجاد ارتباط ذهنی مخاطب با شخصیت دو برادر از سرداران خوش‌نام جنگ و رابطه و جایگاه این دو برادر در تعاملات خانوادگی است‌.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: این فیلم روایتگر زندگی شخصی و رشادت‌های «مهدی باکری» فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا و برادرش «حمید باکری» است که بخشی از قصه فیلم به رابطه برادران باکری با همسران‌شان می‌پردازد و پس از شهادت حمید باکری و جا ماندن پیکرش در میدان جنگ، خواهر این دو نیز نقشی موثر در شکل‌گیری درام می‌یابد و حس‌های دوگانه را برخلاف الگوی فیلم‌هایی از این رده به نمایش می‌گذارد.


ضابطی خاطرنشان کرد: موقعیت مهدی بی‌آن که درگیر بزرگ‌نمایی‌ها و اغراق‌ها و آدرس‌های غلط تاریخی شود تصویری بی‌واسطه از تلخی و تباهی و رشادت‌های دلاورمردان و جوانان رشید ایران اسلامی در جنگ تحمیلی را به تصویر می کشد.

کد خبر 1164183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha