اعلام  فهرست ابر بدهکاران بانک‌های مسکن، کشاورزی و پست‌بانک/قیمت ساخت مسکن باید منطقی باشد

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۹,۰۸۰,۰۰۰ ریال رسید، تایید ثبت نام ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، قیمت ساخت مسکن باید منطقی باشد، فهرست ابر بدهکاران بانک‌های مسکن، کشاورزی و پست‌بانک اعلام شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۲۱ فروردین شبستان به شرح زیر است:

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۹,۰۸۰,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۰۳۰,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۴۷.۴۶ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۹,۰۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۷,۹۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۲,۹۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۲,۰۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۵۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه ۲۱ فروردین) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۶,۹۳۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۲,۴۰۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۳,۶۸۰ ریال رسید.

 

تایید ثبت نام ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران شب گذشته (شنبه ۲۰ فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر از شهروندان متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هستند که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا به امروز تأیید شدند،‌ گفت: این عدد ممکن است افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه بررسی و تأیید و پالایش نهایی در این حوزه روزانه در حال شکل گیری است، پیش بینی می‌کنیم این عدد افزایش پیدا کند.

 
وی با بیان اینکه در بررسی اولیه شروطی که برای بحث ثبت نام در خصوص بحث فرم «ج» شان و شرط سکونت است مورد بررسی قرار می‌گیرد و این مسکن، حمایتی و برای اقشاری است که از تسهیلات و حمایت‌هایی که در حوزه بحث مسکن بوده است برخوردار نبودند و بر اساس قانون اساسی ماده ۳۱ دولت موظف مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه تأمین کند، ادامه داد: این نگاه تأمین مسکن بر اساس قانون و بر اساس ظرفیتی است که هموطنان برای یک نوبت از این تسهیلات و این بسته حمایتی باید بهره‌مند شوند و بعد از اینکه این پالایش انجام می‌شود در مرحله اول اطلاع رسانی می‌کنیم به آن متقاضیانی که وارد مرحله ثبت نام نهایی شدند و باید افتتاح حساب کنند و واریز وجه نقدی اولیه شان داشته باشند که این مراحل پشت سر هم انجام می‌شود.
 
 
جعفری با اشاره به اینکه این روند بستگی به مشارکت شهروندانی دارد که تأییدیه اولیه شده و به آن‌ها پیامک داده شده باشد مبنی بر اینکه بروند و در بانک افتتاح حساب بکنند و وجه آورده متقاضی وارد اعتبار و حسابشان در بانک شود، اعلام کرد: معمولا ًسه بار پیامک می‌دهیم و بر اساس دوره زمانی‌ای که دعوت می‌شوند عزیزان که به بانک مراجعه کنند و بعد از سه بار پیامک معمولاً یک ماه تا یک ماه و نیم دوستان باید اقدام کنند و در غیر این صورت از سامانه حذف می‌شوند.
 
 
 

بیژن خطیبی، کارشناس حوزه مسکن شب گذشته (شنبه ۲۰ فروزدین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بحث شهرداری‌ها و بیمه نیروی انسانی ما باید ساماندهی شود، ولی این ارگان‌ها هماهنگ نیستند و قیمت ساخت نیز باید منطقی باشد که هنوز مورد مناقشه سازندگان کشور، پیمانکاران، انبوه سازان است و مشکل دوم هم مشکل زمین است. 

 

خطیبی افزود: نگران این هستیم که چهار سال دولت آقای رئیسی تمام بشود و ما هر ماه بیاییم در برنامه‌های تلویزیونی و به مردم بگوییم با دولت هنوز به تفاهم قیمت نرسیده ایم و اگر دولت بدنه خصوصی کشور را قبول دارد که باید قبول داشته باشد من خواهش می‌کنم حوزه معاونت مسکن قیمت را نهایی کند.
 
 
 
حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شب گذشته (شنبه ۲۰ فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه از یک میلیون واحد نهضت ملی ساخت مسکن در سال سهم بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد (۴۰ درصد) است، گفت: سالانه برای ساخت  ۲۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برنامه ریزی شده است.
 
وی با بیان اینکه برای تسهیلات مسکن روستایی در بخش یارانه نرخ سود بانکی مشکلاتی وجود دارد و سازمان برنامه و بودجه هنوز قطعی نکرده است و بانک مرکزی ۱۸ درصد ابلاغ کرده و وقفه‌ای در کار مسکن روستایی ایجاد شده است و برغم اینکه حدود ۱۴۰ ـ ۵۰ هزار خانوار شناسایی شدند آماده کار هستند یا بخشی از کار را انجام دادند، گفت: متأسفانه این باعث یک وقفه‌ای در حوزه مسکن روستایی شده است. سازمان برنامه و بودجه متأسفانه هنوز روی این قضیه که تأمین یارانه بکند یا تضمین نامه را ارائه دهد، هنوز نهایی نکرده و مقداری در این زمینه وقفه ایجاد شده است. 
 
 
سهرابی با بیان اینکه در بخش شهری ۲۰۰ هزار واحد است که بر اساس متقاضیانی که وزارت راه و شهرسازی ما به عنوان قائم مقام و کارگزار وزارت راه و شهرسازی اعلام کند اقدام می‌کنیم و در هر نقطه‌ای که به ما زمین دادند و متقاضی معرفی کردند ما کار را شروع کردیم و از  ۲۰۰ هزار واحد حدود ۸۲ هزار واحد تعریف شده است و ۶۰ هزار نفر متقاضی مؤثر به ما معرفی کردند، گفت: طرح نهضت ملی تقاضامحور است و در واقع آن اشتباهی که در بخشی از مسکن مهر شد که در واقع ساخته می‌شد و بعد متقاضی شناسایی می‌شد اینجا انجام نمی‌شود به همین خاطر ما به همین میزان ۶۰ هزار نفری که متقاضی مؤثری که مخاطب ما هستند.

 

فهرست ابر بدهکاران بانک‌های مسکن، کشاورزی و پست‌بانک اعلام شد

در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و به منظور شفاف‌سازی تسهیلات‌گیرندگان کلان و ابربدهکاران بانکی، سه بانک بانک مسکن، کشاورزی و پست‌بانک اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کردند. عصر شنبه هم بانک ملی، اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کرده بود.

رئیس‌جمهور طی دستوری  به بانک ها گفته بود: به بدهکاران بدحساب میدان ندهید اسامی آنها را منتشر کنید و دستشان را قطع کنید.

 احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ۲۳ آبان ماه سال گذشته از بانک مرکزی درخواست کرده بود تا بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست ابربدهکاران بانکی خود را منتشر کنند.

 بانک کشاورزی اسامی بدهکاران دانه‌درشت خود را با ذکر جزئیات میزان بدهی منتشر کرد.

 

کد خبر 1164267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha