عطر رمضان با وجود فعالان کانون های فهما در مساجد پیچیده است

در این روزها که عطر یاد خدا بیش از هر زمان در کوی و برزن پیچیده و بندگان سعی می کنند از لحظه لحظه این ماه بهره برده تا در پایان این ماه با کوله باری سرشار از عبادت احساس خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری هرساله با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های متعددی برای ورد به ماه خدا برنامه ریزی می کنند.

 

برگزاری محفل انس در شب و روز ۱۵ رمضان المبارک، تکریم روزه اولی ها و نخبگان قرآنی، تلاوت سوره های خاص در شب ۲۳ قدر تلاوت ترتیل دسته جمعی سوره های دخان، روم، عنکبوت، قدر و جزء خوانی قرآن کریم از جمله برنامه های ماه مبارک رمضان توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری است.

 

طرح حفظ موضوعی، تبیین آیات توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید قرآنی، تهیه و ارائه محتوا به ائمه جماعات، راه اندازی کانال های قرآن و عترت در فضای مجازی و اجرای طرح من نهج البلاغه می خوانم از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری است.

 

تهیه و ارائه محتوا به ائمه جماعات، برگزاری مسابقه برای کودکان و نوجوانان، برپایی سفره کریمانه، آموزش قرائت اذکار نماز، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، شب شعر کریم اهل بیت (ع)، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی» از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری است.

 

دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از نخبگان مسجدی و فعالان فرهنگ و هنر مساجد در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم از برنامه های کانون های فرهنگی هنری استان در طول ماه مبارک رمضان است.

 

جمع آوری کمک های مردمی، تأمین بسته های معیشتی، گوشت قربانی و توزیع بین نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ماه مبارک رمضان است.

 

معرفی کتاب های مرتبط با ماه مبارک رمضان، زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و امیرالمومنین علی (ع) در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، اجرای سرود های میدانی در مساجد و معابر در روز ۱۵ رمضان المبارک از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ماه مبارک رمضان است.

 

کد خبر 1164303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha