برگزاری جشنواره«حیران نگین ایران» در آستارا

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از برگزاری جشنواره«حیران نگین ایران» در آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» امروز(یکشنبه، ۲۱ فروردین) در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره فرهنگی «حیران نگین ایران» که در دفتر امام جمعه برگزار شد،اظهارکرد: این جشنواره در اواخر اردیبهشت سال جاری در دهکده گردشگری حیران برگزار می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه جشنواره فرهنگی «حیران نگین ایران» همزمان با هفته میراث فرهنگی اجراء می‌شود،افزود: این جشنواره بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی آستارا برنامه‌ریزی شده که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

 

وی کاهش ایجاد تنش توسط گروه‌های قوم‌گرا در مورد منطقه توریستی، طبیعی، تفریحی و گردشگری گردنه حیران و تبدیل تهدید و چالش‌های امنیتی به فرصت‌های فرهنگی را از اهداف برگزاری جشنواره«حیران نگین ایران» عنوان کرد و گفت: جشنواره مذکور در بخش‌های عکاسی، طراحی، هنرهای تجسمی، نقاشی، شعر، صنایع‌دستی و آثار فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی بیان‌کرد: جشنواره«حیران نگین ایران» در سال جاری به صورت استانی و در سال‌های آینده به صورت ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه طراحی پوستر جشنواره در دست اقدام است، خاطرنشان‌کرد: ایجاد غرفه‌های پخت غذاهای محلی آستارا، گیاهان دارویی استان گیلان و اجرای بازی‌های بومی و محلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و همچنین برداشت نمادین گیاه دارویی گل‌گاوزبان از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

کد خبر 1164519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha