مساجد و قرآن، اصل فرهنگ را می‌سازند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: اصل فرهنگ از دل مساجد، مباحث دینی و قرآنی بیرون می‌آید و باید برنامه‌های دینی و قرآنی را با هم‌افزایی و تعامل بیشتر تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در دیدار با اعضای ستاد کانون‌های مساجد کردستان اظهار کرد: مساجد پایگاه های مهم دینی و اجتماعی هستند و باید به حوزه ستاد مساجد توجه و فعالان این حوزه تقویت شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه ستاد کانون‌های مساجد احصاء و بررسی خواهد شد، افزود: اعضای کانون مشکلات این حوزه را بررسی و به صورت مکتوب ارائه دهند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: رمضان ماه قرآن است و باید برنامه‌های قرآنی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شود.

 

 

دریایی تصریح کرد: زمانی که یک مجموعه خوب کار کند و خوب دیده شود موفق خواهد بود و اثرگذاری خود را برجای خواهد گذاشت.

 

 

وی گفت: اصل فرهنگ از دل مباحث دینی و قرآنی بیرون می‌آید و باید برنامه‌های دینی و قرآنی را با هم‌افزایی و تعامل بیشتر تقویت کرد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه مساجد و قرآن، اصل فرهنگ ما را می‌سازند، اذعان کرد: اگر قرار است از موسیقی لذت ببریم باید نگاه دینی داشته باشیم تا از آن لذت ببریم.

 

 

راه‌اندازی ۶۱۲ کانون فرهنگی مساجد در کردستان

 

کامل گلباغی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: برای فعالیت موثرتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان نیاز است شورای نظارت بر کانون‌های مساجد استان فعال شود.

 

 

وی با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 612 کانون در استان تشکیل شده که از این تعداد 588 کانون در سامانه فهما ثبت شده‌اند.

 

 

گلباغی تصریح کرد: از تعداد کل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، 433 مورد در روستا واقع شده که فرصتی برای فعالیت فرهنگی در مساجد روستایی است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: فعال شدن کانون‌های مساجد نیازمند حمایت است و حمایت از کانون‌های مساجد برحسب میزان فعالیت در سامانه فهما انجام می‌شود.

 

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان خواستار ادغام واحد قرآن و عترت ارشاد اسلامی با حوزه ستاد مساجد شد و گفت: ادغام این دو حوزه در سطح کشوری و وزارت ارشاد موجب پیشگیری از موازی‌کاری و پیشبرد بهتر فعالیت‌های قرانی و مسجدی خواهد شد.

کد خبر 1164600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha