از برپایی محافل انس با قرآن تا توزیع بسته های معیشتی در کانون های مساجد همدان

ناهیدی فرد گفت: برپایی جلسات تلاوت و جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم و توزیع بسته های حمایتی برای خانواده های نیازمند از برخی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در ماه مبارک رمضان است.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان فعاليت‌هاي متنوعي  در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان برگزار می شود، که از جمله مهمترين آنها مي‌توان به برپايي محافل قرآني، برپايي سفره افطار کريمانه و همچنين اقلام افطاري براي خانواده‌هاي نيازمند اشاره کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های  کانون های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان  برپایی جلسات تلاوت قرآن در سطح مساجد است.

 

وی ادامه داد: برگزاری جلسات سنتی قرآن، جلسات جزء خوانی، برگزاری مرحله کانونی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، مسابقات کتابخوانی، سه‌شنبه‌های تکریم، برپایی ایستگاه‌های افطاری ساده، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) از جمله این فعالیت ها محسوب می شود.

 

 وی بیان کرد: برگزاری جلسات تفسیر با موضوع سبک زندگی اسلامی ، تبیین و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه ، برگزاری جلسات اخلاق با موضوع خودسازی درقرآن ،احیای سنت افطاری ساده برای نیازمندان بسته های افطاری بهداشتی  و همچنین بسته های معیشتی از دیگر برنامه های اجرای است.

وی درباره اهمیت نیایش به ویژه در ماه‌های مبارک چون رمضان گفت: نیایش و دعا یکی از مهمترین عناصر در مکاتب و ادیان الهی است و در قرآن کریم نیز آمده که هدف خلقت انسان جز با نیایش و عبادت ممکن نیست «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ»



ناهیدی فرد با اشاره به ماه مبارک رمضان و اهمیت دعا و نماز در آن اظهار داشت: بیشترین مسائل عبادی و دینی مسلمانان در این ایام در مساجد رخ می‌دهد چرا که در مساجد نماز، دعا و نیایش با حضور با شکوه روزه داران برگزار می شود.

کد خبر 1165167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha