تولید کارخانه آرد متخلف، متوقف شد

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: تولید یکی از کارخانه های آرد متخلف در شیروان فعلا متوقف شد.

«عبدالله گلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: مدتی قبل در پی اعتراض گسترده نانوایان شهرستان مبنی بر کیفیت پایین آرد و خمیر روان و نامناسب نان، بازدیدی از دو کارخانه آرد شهرستان صورت گرفت.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان خاطرنشان کرد: با بازیدهای انجام شده و تخلفات مزبور، تذکرات پیشتر توسط جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت شهرستان، غذا و دارو و اداره کل استاندارد داده شد ولی متاسفانه اقدامی انجام نشد.

 

گلی عنوان کرد: همچنین کارخانه متخلف، با ظرفیت تولید مازاد و سه شیفت کاری فعال بود که این خود خلاف است و به خاطر عدم رعایت بهداشت و رعایت استانداردهای لازم، تولید کارخانه فعلا متوقف شده است.

 

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه نفس کار تولید بسیار ارزشمند و استقلال آفرین است اما می بایست در راستای قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، استانداردهای لازم صورت گیرد و سلامت و رضایت مردم سرلوحه هر کار تولیدی قرار گیرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان هم گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اجرای مطلوب قانون، یک کارخانه تولید آرد که علیرغم صدور چندین تذکر، استانداردها و معیارهای لازم را رعایت نکرده بود پلمب و هماهنگی لازم جهت تامین آرد مورد نیاز شهرستان از کارخانه های دیگر انجام شد.

 

«حسن ایزانلو» با اشاره به بازرسی این کارخانه آرد و بررسی کیفیت نان نانوایی به همراه مسئولان مربوطه خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای انجام شده از انبار کارخانه آرد متوجه سن زدگی ۱۵ درصدی گندم شدیم که این نوع گندم نباید مورد استفاده قرار گیرد و با تست غذا و دارو و بررسی های صورت گرفته اداره کل استاندارد کارخانه پلمب شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان اضافه کرد: همچنین در پی بازدیدها متوجه شدیم دستگاه های کارخانه مدتی است سرویس نشده و بهداشت لازم در آن صورت نگرفته است که پرونده این کارخانه برای کمیسیون مربوطه ارسال شده است.

 

 شهرستان شیروان چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.  

 

 

 

کد خبر 1165783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha