خشونت و کاهش تاب آوری در دانش آموزان افزایش یافته است

باقرزاده با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر ارتباط مستقیم معلم‌ها با دانش‌آموزان کم شده که این موضوع در دوران کرونا با تعطیلی مدارس بیشتر شد گفت: همچنین برخی آسیب‌ها همچون خشونت و کاهش تاب‌آوری در دانش‌آموزان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اصغر باقرزاده» امروز (پنجشنبه ۲۵ فروردین) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با تاکید بر توجه به تعلیم و تربیت به صورت توامان اظهار کرد: اساسا تربیت در مواجهه با مربی حاصل می‌شود و این مواجهه رو در رو سال‌ها پیش از کرونا کمرنگ شده و در دوران کرونا این مواجهه به کمترین حد خود رسید.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عوارض ایجاد شده ناشی از کرونا برای دانش‌آموزان افزود: افت تحصیلی، به خطر افتادن سلامت جسمی دانش‌آموزان و افزایش و چاقی میان آنها، آسیب‌های روحی، روانی، شخصیتی و تربیتی و ... از جمله این عوارض است.

 

وی با بیان اینکه برخی آسیب‌های ناشی از کرونا از جمله عدم تاب‌آوری و خشونت تا هشت برابر نیز افزایش داشته اضافه کرد: در خوزستان استعداد علمی دانش‌آموزان و وضعیت آنها برای فراگیری آموزش بالاست اما متاسفانه وضعیت آسییب‌های اجتماعی در این استان خوشایند نیست.

 

باقرزاده با اشاره به اینکه با پافشاری وزیر آموزش و پرورش و فروکش کردن بیماری مدارس باز شد تصریح کرد: بسیاری برای بازگشایی مدارس ناراضی بودند و در یک سال و نیم گذشته بازگشایی مدارس با بهانه‌های مختلف عقب انداخته شد، اما با پافشاری وزارت و البته فروکش کردن بیماری، حضوری کردن مدارس در دستور کار قرار گرفت. 

 

وی با بیان اینکه همین که دانش‌آموز با هم سن و سالان خود روبه‌رو می‌شود بسیاری از آسیب‌هایی که توجه آنهاست به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند یاد آور شد: در این خصوص، جهت‌گیری معاونت پرورشی، تکیه بر توانمندی مربیان و معلمان خواهد بود.

 

«مسعود حمیدی‌نژاد» نیز با اشاره به اینکه مکتب‌حیات بخش اسلام برای تربیت انسان در تمامی مراحل زندگی برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا او را برای رسیدن به عالی‌ترین مرحله تکامل انسانی آماده کند گفت: انسان تا خود را نشناسد و رابطه‌اش با جهان هستی را نداند، هرگز به هویت انسانی خود نخواهد رسید.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ابراز کرد: یک جامعه رشدیافته زمانی به این مرحله می‌رسد که دارای یک نظام تعلیم و تربیت پویا، زنده و خلاق باشد تا بتواند انسان‌های آزاد، متدین و متعد تربیت کند و بدون شک این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه برای آموزش همراه با پرورش اهمیت ویژه قائل شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته با مشکلاتی مواجه است عنوان کرد: سند تحول بنیادین که وظایف آموزشی و پرورشی را به خوبی بیان کرده، سال‌هاست که به درستی عملیاتی نشده است.

 

حمیدی‌نژاد با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات معیشتی، اقتصادی، رفاهی و درمانی فرهتگیان باعث شده بخشی از فکر آنان به جای توجه به رشد نسل آینده، مشغول این مسائل باشد اذعان کرد: بیش از ۶۸ هزار معلم خوزستانی، به صورت ویژه‌تر دچار این مشکلات هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دانش آموز است که همه مستعد هستند و می‌توانند سرآمد باشند از این رو باید عرصه تعلیم و تربیت را از هر آنچه که باعث انحراف می‌شود، پاک و با کمک همه علاقه‌مندان پله‌های ترقی را با گسترش عدالت آموزشی در سراسر استان خوزستان طی کرد.

 

در پایان از زحمات کوروش مودت مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان تقدیر و مسعود حمیدی نژاد به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

 

کد خبر 1165928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha