مردمی بودن و مردمی ماندن از ویژگی های لازم هر مسئول نظام اسلامی است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: مردمی بمانید، خسته نشوید و صبر داشته باشید و مدام با مردم و همراه آنها باشید که مردمی بودن و مردمی ماندن از ویژگی های لازم هر مسئول نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ فروردین حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام، گفت: ایشان یک مصداق مردمی بودن را سفرهای استانی ذکر می‌کند و آن را کار خوب می داند انسان تا در عرصه میدانی مشاهده نکند تا انسان خودش نبیند یا از مردمی که در عرصه حضور دارند نشنود یا اخبار موثق را کسانی که می‌روند و می‌بینند به انسان منتقل نکنند تا این نباشد نمی شود واقعیت را فهمید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد.

 
امام جمعه موقت آسمینون خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل مردمی بودن، مردمی ماندن است مردمی بمانید، خسته نشوید و صبر داشته باشید و مدام با مردم و همراه آنها باشید که مردمی بودن و مردمی ماندن از ویژگی های لازم هر مسئول نظام اسلامی است.
 
وی اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری راهبردی، کاربردی، شخصی، مدیریتی، معرفتی و مهارتی بود که اگر بر این ها توجه شود خیلی از کارها جلو می افتد.
 
حجت الاسلام جعفری افزود: نوع نگاه عمیق به واژه‌هایی همچون صبر، استقامت، تقوا، استغفار، تعارض منافع، غرور و انفعال مدیران، نیت صادق عذرخواهی از کارهای کرده و نکرده، پاسخگویی و مسئولیت پذیری در برابر مردم خصوصا در پیشگاه محکمه الهی و مردمی بودن جای تامل دارد.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: نوع نگاه مقام معظم رهبری در تجزیه و تحلیل حوادث و دستاوردهای نظام، نگاهی کلی نگر و منظومه وار، آرمان خواه، واقع بینانه، آسیب‌ شناسانه، امیدوارانه، منتقدانه و دلسوزانه است که با یک روش مبنایی و الگویی در تحلیل حوادث مواجهه با مسئولان و منتقدان می باشد.
 
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به مسائلی همچون تذکرات معنوی، استغفار و همچنین تذکراتی درباره کار، روحیه و احساس مسئولان، ضرورت توجه به آسیب غرور و انفعال فرمودند چرا که غرور از هر جهتی پیدا شود مقدمه سقوط انسان است و انفعال یعنی خود را ناتوان پنداشتن و احساس بن‌بست در امور را احساس کردن است.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: رهبری در این دیدار به عدم امکان فرج و مهمتر از همه دشمنان به شکل ها مختلف با ملاقات، گفتگو، شعار، مصاحبه، خبر و فعالیت های عملیاتی سعی می کنند تا در طرف مقابل ایجاد یاس، انفعال و بن‌بست ایجاد کنند، اشاره کرد.
 
امام جمعه موقت آسمینون با اشاره به شعار سال سفارش های کاری و عملیاتی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: ایشان فرمودند؛ برای شرکت‌های دانش‌بنیان باید ضوابط کیفی تعیین شود یکی از اولویت های این است که این شرکت‌ها در راستای حل مسئله باشند و صادرات کشور تولیدات تولید دانش بنیان بایستی به این سمت برود که ما بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.
 
وی به حمله به کنسولگری ایران در هرات  اشاره کرد و گفت: در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران و هرات، عده ای به کنسولگری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل کنسولگری دوربین‌های امنیتی را شکستند.
 
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: این نقشه شوم دشمن است که بین این ۲ کشور همسایه اختلاف بیاندازد، دشمن به شدت برای تنش و درگیری بین ایران و افغانستان در تلاش است اما کار ما این است که جلوی انتشار کلیپ و مطالب اختلافی را بگیریم و اجازه ندهیم دشمن کار خود را به سرانجام برساند.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون ضمن پیشاپیش ولادت امام حسن مجتبی(ع) و اشاره به شب های قدر، ابراز کرد: طبق فرمایش نبوی شمیم های رحمت الهی در زندگی ما در زمان های مختلف و شکل های گوناگون پدید می آید که یکی از این شمیم ها ماه با عظمت رمضان و فرصت بی نظیر شب های قدر برای جبران گذشته و آشتی با خداوند به سوی سعادت و حضرت معشوق است.
 
 
وی تاکید کرد: شب قدر، شب تفکر، قضا، قدر و تقدیر است بنابراین شب های قدر بهترین فرصت برای بهره مندی از فیوضات الهی است ان شاالله خداوند منان به ما توفیق درک شب های قدر را به ما عنایت کند.
 
حجت الاسلام جعفری در خاتمه با اشاره به موضوع امنیت که هم مردم و هم نیروی انتظامی باید نسبت به امنیت شهر و بخش بیشتر توجه کنند، گفت: متاسفانه چند مدتی است که سرقت های زیادی شده و دزدان اموال مردم و اموال عمومی را به سرقت بردند باید مردم کمک و همیار نیروی انتظامی باشند و البته با متخلفین نیز باید به صورت جدی برخورد شود.
کد خبر 1166029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha