محکومیت گسترده کشورهای عربی و اسلامی در حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ فلسطینی در قدس اشغالی با محکومیت گسترده کشورهای عربی و اسلامی رو به رو شد و تظاهرات هایی در کشورهای جهان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: حمله نظامیان رژیم صهیونیستی در دومین جمعه ماه رمضان به مسجدالاقصی و حمله به مصلاهای داخل آن با محکومیت کشورهای عربی و اسلامی رو به رو شد.

 

کشورهای عربستان، قطر، کویت، اردن، مصر، الجزایر و لبنان بیانیه های تندی را در این اقدام صهیونیست ها صادر کردند و شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی این اقدام را محکوم کرد.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در حملات خود بیش از 300 نفر را زخمی و 400 نفر را بازداشت کردند.

 

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه ای حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد و این اقدام را اهانت آشکار به مسجدالاقصی دانست.

 

وزارت امور خارجه قطر نیز این حمله به شدت محکوم و در بیانیه ای اعلام کرد: موضع قطر در برابر مسئله فلسطین مشخص است و ما خواستار رسیدن حق مشروع ملت فلسطین و داشتن حق کامل در انجام شعائر دینی فلسطینیان بدون قید و شرط هستیم.

 

وزارت امور خارجه مصر نیز حمله نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری مردم فلسطین شد و بر حمایت کامل از نمازگزاران فلسطینی تاکید کرد.

 

الازهر نیز اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را هتک حرمت آشکار به این مکان مقدس دانست.

 

دفتر سیاسی طالبان نیز حمله نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و از جامعه بین الملل خواست گام های عملی برای توقف این حملات بردارند.

 

وزارت امور خارجه الجزایر نیز حمله نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی را هتک حرمت آشکار به این مکان دانست و اعلام کرد که اینگونه حملات با موازین بین المللی منافات دارد.

 

وزارت امور خارجه اردن نیز این حمله را به شدت محکوم کرد و نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی مسئول تجاوز به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران دانست.

 

شورای عالی کشور لیبی نیز حملات مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و این حمله را اهانت آشکار به مسجد و جایگاه آن در نزد امت اسلامی دانست.

 

شورای همکاری خلیج فارس نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حمله به مسجدالاقصی هتک حرمت آشکار و اقدامی خطرناک است.

 

شورای همکاری خلیج فارس گفت: اشغالگران مسئول کامل پیامدهای این حمله هستند.

 

تظاهرات کشورهای عربی

مردم غزه در محکومیت حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تظاهرات کردند واین اقدام صهیونیست ها را محکوم کردند.

 

همزمان صدها نفر از اردنی ها نزدیک سفارت تل آویو در امان تظاهرات کردند و این اقدام صهیونیست ها را در مسجدالاقصی محکوم کردند.

 

اردنی ها در نماز صبح مسجد دانشگاه اردن شرکت کردند و به نوعی در پویش فجر عظیم شرکت کردند و حمایت خود را از مسجدالاقصی اعلام کرده و اقدام افراط گرایان را محکوم کردند.

 

بعد از اقامه نماز، تظاهرکنندگان در تعدادی از مساجد شمال و جنوب این کشور این اقدام صهیونیست ها را محکوم کردند و اقدام نیروهای مقاومت و پایداری مردم فلسطین را ستودند.

 

مردم یمن در شهر تعز با برگزاری تظاهراتی، همبستگی خود را با ملت فلسطین نشان دادند و اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی را در مسجدالاقصی محکوم کردند.

 

صدها نفر از مردم موریتانی نیز در نواکشوت تظاهرات کردند و حمله نظامیان رژیم صهیونیستی را به مسجدالاقصی و شهر قدس اشغالی محکوم کردند. مردم موریتانی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 

جنبش نهضت تونس نیز اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در فلسطین و به ویژه مسجدالاقصی در ماه رمضان محکوم کرد و از جامعه بین الملل خواست به مقدسات احترام بگذارد و حملات خود را در مسجدالاقصی متوقف کند.

کد خبر 1166291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha