خدمات اجتماعی مساجد در دوره کرونا بی‌نظیر است/ محله اسلامی را با محور مساجد محقق کنیم

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه باید در گام دوم انقلاب، تحقق محله اسلامی با محور مساجد انجام شود، گفت: ۱۷۰۰ مسجد در تهران در بحران کرونا به مردم خدمات اجتماعی ارایه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین «جواد صادق‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات اجتماعی مساجد در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از مساجد با ایجاد درمانگاه، کتابخانه، سالن ورزشی و صندوق قرض الحسنه قطب فرهنگی محلات محسوب می شوند، لذا ضرورت دارد که در گام دوم انقلاب تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد انجام شود.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران بر لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی مساجد برای حل مشکلات تاکید کرد و افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی با اهتمام به ظرفیت مساجد امکان پذیر است، چراکه مسجد به‌عنوان نهاد تأثیرگذار در عرصه‌‌های اجتماعی، دارای عناصر مهمی است که می‌‌تواند کاهش آسیب‌‌های اجتماعی را مدیریت و پیشگیری کند.

 

حجت الاسلام صادق زاده با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و بحران های زلزله، سیل و کرونا مساجد ظرفیت های اجتماعی خود را برای خدمت رسانی به مردم نشان دادند، گفت: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی، تهیه آبمیوه و توزیع میان کادر درمان و بیماران بیمارستان ها، تهیه داروی بیماران کرونایی بخش هایی از خدمات بچه های مساجد در دوران کرونا بوده است که نشان از نقش کلیدی و اثرگذار مساجد در ارایه خدمات اجتماعی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه 1700 مسجد تهران در بحران کرونا در عرصه خدمت رسانی به اقشار محروم و بیماران کرونایی فعال بوده اند، گفت: با توجه به نقش آفرینی مساجد در عرصه های مختلف ضرورت دارد که دولت ها از نقش مساجد غافل نشوند، حمایت از مساجد می تواند آثار و برکات بسیاری برای جامعه داشته باشد.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز دشمن با ابزار به روز به دنبال تهاجم فرهنگی است، اضافه کرد: شبیخون فرهنگی اسکتبار وظیفه ائمه جماعات و اهل منبر را بیش از پیش دشوار می کند، آنها نباید منفعل باشند و برای مقابله با برنامه های دشمن برنامه ریزی کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد که از کاه، کوه بسازد، گفت: اهل منبر و دلسوزان نظام اسلامی و فعالین مساجد وظیفه دارند که دستاوردها، تکنولوژی های به دست آمده با توانمندی جوانان این کشور در عرصه های هسته ای، علمی و پزشکی را برای مردم بیان کنند و در عرصه های مختلف اثرگذار و هدایتگر باشند.

 

کد خبر 1166565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha