انس با دعای افتتاح، ما را دلتنگ ظهور می‌کند/ فرج به رغبت اجتماعی نیاز دارد

حجت‌الاسلام کفیل تاکید کرد: اگر با دعای افتتاح انس بگیریم، عاشق ظهور می‌شویم و دلتنگ فرج خواهیم شد؛ اگر اوصاف ظهور را درک کنیم، اگر رغبت اجتماعی برای ظهور شکل بگیرد، اگر همه عاشق آن شوند و همه برایش برنامه‌ریزی کنند، فرج رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در شرح دعای افتتاح، اظهار کرد: چه زیبا بر انس با دعای افتتاح و مداومت بر آن در شب های ماه مبارک رمضان توصیه کرده اند، این دعا هم خداشناسی است هم نبی‌شناسی و هم با آن به ائمه(ع) درود می فرستیم و هم عصر ظهور امام زمان(عج) را تبیین می کند.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: اگر با دعای افتتاح انس بگیریم، عاشق ظهور می شویم و اگر با آن ارتباط بگیریم، دلتنگ فرج خواهیم شد و اگر آن را خوب بفهمیم، عاشق و دلتنگ می شویم و برای رسیدن به ظهور برنامه ریزی می کنیم، امامِ ظهور را می شناسیم و اوصاف ظهور را درک می کنیم.

 

وی ادامه داد: دلیل اینکه نسبت به ظهور بی تفاوت هستیم و زندگی طبیعی خود را داریم و گاهی هم سلامی به حضرت حجت(عج) می دهیم و «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» می گوییم، برای آن است که نمی دانیم عصر ظهور چه دورانی است.

 

این کارشناس مهدوی در ادامه ابراز کرد: امام زمان(عج) به ما یاد می دهند که بگوییم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ» یعنی همه متمایل به درک آن دولت کریمه هستیم.

 

وی اضافه کرد: عصر ظهور، دوران عشق بازی و عبودیت و تحت تربیتِ امام زمان(عج) قرار گرفتن و رفع موانع برای پیوند با خدا است؛ امام زمان(عج) می فرمایند: در آن دوران اسلام عزت و نفاق ذلت می یابد «تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وأهلَهُ»، در چنین شرایطی مسلمانان عزت یافته و انسان های توحیدی عظمت و جایگاه رفیع خواهند داشت.

 

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: اگر اوصاف ظهور را درک کنیم، اگر رغبت اجتماعی برای ظهور شکل بگیرد، اگر همه عاشق آن شوند و همه برایش برنامه ریزی کنند، فرج رخ می دهد. در دعای افتتاح هم نَرْغَبُ إِلَيْكَ داریم و هم نَشْکُو إِلَیْکَ. وقتی رغت اجتماعی حاصل شود و جامعه عاشق دوران ظهور گردد و بداند نبود امام(عج) چقدر ضرر دارد، محکم به خدا می گوییم و از او درخواست می کنیم: خدایا فرج رخ دهد.

 

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) در دعای افتتاح، ظهور و برکات آن را برای ما معرفی می کنند، گفت: جمله جمله دعای افتتاح را برای فرزندان‌مان بیان کنیم، این دعا باید به شیوه ای روان تبیین شود.

 

این کارشناس مهدوی اضافه کرد: یادم می آید زمانی در نماز جمعه، بین دو نماز مردم برای آمدن باران بسیار گریه کردند، بعد از نماز به امام جمعه گفتم: آیا برای ظهور امام زمان(عج) هم تا به حال چنین گریه کرده اید؟ ایشان پاسخ داد: ما باران را می فهمیم اما فرج را نفهمیده ایم!

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر توفیق قرائت هر شب دعای افتتاح را بیابیم و در آن تفکر کنیم و ترویج و تبیین‌اش کنیم، اشتیاق نسبت به ظهور در جامعه افزایش می یابد. از خدا بخواهیم به ما کمک کند که طاعتی که ما را بیشتر بالا ببرد و افضل باشد، به ما عنایت کند.

کد خبر 1166671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha