رقابت ۴۷۵ نفر از دانش‌آموزان مدارس آستارا در مسابقات لیگ علمی

موسوی گفت: پانزدهمین دوره از مسابقات لیگ علمی با حضور ۴۷۵ نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول شهرستان آستارا در ۲ حوزه امتحانی برگزار شد.

«سید سجاد موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بندر آستارا اظهارکرد: ‌پانزدهمین دوره از مسابقات لیگ علمی با حضور ۴۷۵ نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول در ۲ حوزه امتحانی برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌اینکه مسابقات لیگ علمی در مدارس توحید و شهید علی انصاری برگزار شد، افزود:‌ ۲۹۰ نفر از شرکت‌کنندگان از مدارس دخترانه و ۱۸۵ نفر از مدارس پسرانه بودند که در قالب ۹۵ تیم پنج نفره با هم به رقابت پرداختند.

 

وی سوالات مسابقات لیگ علمی را به صورت تستی و مدت‌زمان برگزاری آن را ۷۵ دقیقه دانست و تصریح‌کرد: شرکت‌کنندگان در  قالب این آزمون به ۶۰ سوال طرح‌شده از دروس ریاضی، ادبیات فارسی، علوم تجربی و زبان انگلیسی به صورت گروهی پاسخ دادند.

 

موسوی با اشاره به اینکه نتایج مسابقات لیگ علمی در مرحله شهرستانی اردیبهشت ماه سال جاری اعلام می‌شود،گفت: تیم‌های سطح ۱ و ۲ مرحله شهرستانی برای راه‌یابی به مرحله استانی باید حدانصاب امتیاز تعیین‌شده در شیوه‌نامه ابلاغی را که برای سطح یک ۸۰ و برای سطح دو ۷۰ می‌باشد کسب کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا تقویت روحیه همکاری، تعاون، همفکری و کارگروهی، تقویت انگیزه و هوش، آموزش ضمن هوش، ارتقای سطح علمی، شناسایی، هدایت و حمایت از دانش‌آموزان مستعد و کوشا و ایجاد تیم‌های علمی متبحر در علوم مختلف را ازجمله اهداف برگزاری مسابقات لیگ علمی عنوان کرد.

 

موسوی آستارا اشاعه فرهنگ کارگروهی را باعث خلاقیت در دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان‌کرد: بهره‌گیری از روش‌های یادگیری مشارکتی؛ از افت پیشرفت تحصیلی و گوشه‌گیری دانش‌آموزان جلوگیری‌کرده و موجب تقویت روحیه همکاری و افزایش میزان یادگیری در آنها می‌شود.

کد خبر 1166797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha