دعوت مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد از روحانیت  جهت توسعه فرهنگ وقف در جامعه

نشست تخصصی «نقش روحانیت در توسعه فرهنگ وقف در جامعه» به دعوت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با طرح ضیافت الهی در ماه مبارک در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مبلغین اعزامی از قم و بومی در بقاع متبرکه در این طرح معنوی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

در همین راستا نشست تخصصی «نقش روحانیت در توسعه فرهنگ وقف در جامعه» به دعوت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این نشست که با حضور جمعی از علماء و روحانیون استان از جمله رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،  مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان، مدیر بنیاد مهدویت استان، سیدنورالله جنتی پور مدیرکل سابق اوقاف، دیگر علماء حاضر در جلسه و همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری استان در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان به میزبانی مدیرکل اوقاف استان برگزار شد، بر توسعه فرهنگ وقف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه تاکید شد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در این نشست گفت: با عنایت به اینکه سنت حسنه وقف نقش بی بدیلی در رفع نیازهای جامعه در حوزه های مختلف دارد، لذا با توسعه این سنت حسنه می توان به توسعه فرهنگ دینی، رفع نیازهای محرومان و تثبیت سنت های نیکو و پسندیده پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲ فقره وقف منفعتی از استان های کم موقوفه کشور بوده که نیاز توسعه این فرهنگ را دو چندان می کند.

وی یادآور شد: وقف با نیات برگزاری مراسم اهلبیت (ع)، ترویج قرآن کریم، حوزه های علمیه، مساجد محل، ازدواج و رفع نیازهای محرومان از نیازهای اولویت دار استان است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی اظهار امیدواری کرد همه روحانیت به ویژه ائمه جماعات مساجد، فرهنگ هر مسجد حداقل یک موقوفه را در جامعه نهادینه کنند که بخشی از هزینه های  مساجد از طریق موقوفات و رقبات آنان پرداخت شود.

کد خبر 1166816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha