عدالت اجتماعی و دسترسی یکسان به خدمات از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است

صادقی گفت: عدالت اجتماعی و دسترسی آسانتر مردم به خدمات تخصصی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار از مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، بهمن صادقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اهمیت رسیدگی به همه اقشار جامعه به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار در جمع خبرنگاران گفت: همگان حق بهره مندی از امکانات بهداشتی و درمانی را به صورت یکسان دارند و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته است.

 

وی افزود: عدالت اجتماعی و دسترسی آسان تر مردم  به خدمات تخصصی به ویژه در مناطق محروم از اولویت های این مجموعه است.

 

وی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته با رایزنی صورت گرفته توانستیم 54 متخصص را جذب کنیم، ادامه داد: سعی شده در توزیع نیروهای به گونه ای عمل شود که همه شهرستان ها حداقل 4 رشته ی پایه داخلی، جراحی، اطفال و زنان را داشته باشند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه علاوه بر محقق شدن این امر توانسته ایم متخصص رادیولوژی را در همه شهرستان ها جذب و مستقر نماییم.

 

صادقی خاطر نشان کرد: در شهرستان محلات 21 نفر نیروی تخصصی شامل متخصصین روانپزشکی، چشم، نورلوژی و گوش، حلق و بینی و در شهرستان دلیجان 24 نفر نیروی متخصص نظیر گوش حلق و بینی، طب اورژانس، اورتوپدی، روانپزشکی و عفونی به شبکه بهداشت و درمان اضافه شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تفرش 15 نفر نیروی تخصصی (اورولوژی،پوست،چشم و روانپزشکی) اضافه شده اند، ادامه داد: در آشتیان نیز 18 نفر در رشته های (اورولوژی،پوست،چشم پزشکی،گوش حلق و بینی و روانپزشکی ویک نفر به طور پاره در رشته اورتوپدی) به مجموعه ها اضافه شده اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: در کمیجان 9 نفر، خنداب 8  و فراهان  9 نفر در رشته های قلب و عروق و روانپزشک مشغول به فعالیت شده اند.

 

افزایش موارد مراجعین سرپایی در استان

 

صادقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افرایش موارد مراجعین سرپایی در استان، گفت: مراجعین سرپایی به روزانه 400 نفر رسیده است که این روند از 14 فروردین با شیب کندی در حال افزایش است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اینکه متاسفانه به دنبال افزایش موارد سرپایی،موارد بستری هم خصوصا در مورد کودکان و اطفال افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 11 بستری اطفال داریم و نسبت تست های گرفته شده و ارسالی به آزمایشگاه ها در همه موارد نیز در حال افزایش است .

 

وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می دهد در هفته ی آینده و دو هفته ی دیگر باید منتظر افزایش موارد سرپایی و به دنبال آن موارد بستری و بخش مراقبت های ویژه و حتی فوت و مرگ و میر باشیم، افزود:مردم باید بدانند همچنان تنها راه مبارزه با این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و کم کردن مسافرت های غیر ضروری است.

انتهای پیام

 

کد خبر 1166857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha