تنها پایگاه رشد و تعالی قرآن کریم، مسجد است

حجت الاسلام کفیل گفت: اگر مساجد ما به نوعی در تقویت قرآن و تبدیل شدن آن به عنوان پایگاه قرآنی کم کاری کردند؛ باید بدانند پایگاه رشد و تعالی قرآن کریم، مسجد است.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه‌سجادیه ضمن حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی و همچنین عظمت و جایگاه این کتاب الهی گفت: قران به طور طبیعی کتاب هدایت است این کتاب الهی به عنوان درسنامه هدایت الهی موجب تغییر در انسان ها می شود.

 

وی افزود: این قانون هدایت، کلام الهی است که هر آنچه  بخواهیم در آن وجود دارد از طرفی نیز مسجد پایگاه تغییر است و باید قران و مسجد هر دو کنار یکدیگر قرار بگیرند. به تعبیری زمانی انسان موفق می شود که در یک کشور اسلامی قانون و پایگاه در یک جا تجمیع شود و قانون همان قرآن و پایگاه نیز همان مساجد هستند. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دیدار با قاریان قرآن کریم تعبیری بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی به کاربردند که یک تلفیق زیبا است.

 

حجت‌الاسلام کفیل عنوان کرد: اولین بار تلفیق قرآن و مسجد توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلام انجام شد به گونه ای که اولین اقدام عملی شان پس از ورود به شهر مدینه بنا کردن مسجد بود  بر همین اساس برای اجرای قوانین اسلام باید پایگاهی مقاوم ایجاد کرد لذا رمز موفقیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و دین مبین اسلام در تلفیق قرآن با مسجد رقم خورد.

 

وی تصریح کرد:  در طول ۴۰ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در هر مقطعی که قران و پایگاه اسلام را توأمان کردیم بیشترین و موثرترین موفقیت ها به دست آمد. اگر مساجد ما  به نوعی در تقویت قرآن و تبدیل شدن آن به عنوان پایگاه قرآنی کم کاری کردند باید بدانند که پایگاه رشد و تعالی قرآن کریم، مسجد است وقتی سخن از این می‌شود که مسجد باید پایگاه قرآن شود منظور آن است که مسجد باید پایگاه قوانین دین، معارف دینی، پایگاه رشد دین، پایگاه پاسخگویی به نیاز های دینی شود.


 

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد:  اگر سخن از تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی می‌شود نباید تنها به قرائت آیات قرآن اکتفا کرد.بلکه باید به دنبال احیای دین مبین اسلام بود لذا مساجد باید در تمام محورها ورود کنند و هر آنچه که در کتاب آسمانی الهی به عنوان قانون هدایت خداوند متعال آمده است به عنوان عقبه فعالیت مساجد به کار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود پیشتر فرمودند امام جماعت مساجد، امام محله است یعنی باید نسبت به تمام موضوعات منطقه و محله خود اشراف داشته باشد. برهمین اساس امام جماعت محله و مساجد باید  از قابلیت ها و ظرفیت قرآن کریم  برای ایجاد تغییرات استفاده کنند.

 

کد خبر 1166926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha