سرپرست اداره دامپزشکی شیروان گفت: سال گذشته، ۹ هزار و ۷۶۵ مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان انجام شد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طی این مدت توسط دو اکیپ در دو نوبت صبح و عصر متشکل از اصناف، صنعت، معدن، تجارت، اماکن، شبکه بهداشت و تعزیرات 9 هزار و 765 بازدید از اماکن عرضه و فرآورده خام دامی شهرستان انجام شد که بیشترین تخلف مربوط به عرضه گوشت بدون هویت گزارش شده است.

 

سرپرست اداره دامپزشکی شیروان اضافه کرد: در طرح نظارتی انجام شده تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند مورد بازدید و بازرسی تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار گرفت.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و 600 کیلوگرم فرآورده خام دامی در این شهرستان کشف و ضبط و معدوم سازی شد.

 

وی تصریح کرد: این میزان فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر موارد تاریخ گذشته و بدون هویت بود که با توجه به افزایش 50 درصدی طرح تشدید نظارت ها و بازرسی ها از این میزان، 480 کیلوگرم مربوط به اسفندماه بود.

 

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها با شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که 12 هزار راس دام سنگین و 700 هزار دام سبک در اختیار دارد.

 

 

کد خبر 1167042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha