صادرات صنایع دستی موجب افزایش درآمد ارزی فارس می شود

فروغان گفت: به زودی شاهد تشکیل کمیته تخصصی بازار بین المللی و صادرات صنایع دستی در اتاق بازرگانی فارس خواهیم بود و برای افزایش درآمد ارزی فارس باید صادرات صنایع دستی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (دوشنبه 29 فروردین) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: به زودی شاهد تشکیل کمیته تخصصی بازار بین المللی و صادرات صنایع دستی در اتاق بازرگانی فارس خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: گردشگری و صنایع دستی از مزیت های اصلی اقتصادی فارس هستند که در حوزه صادرات از این حوزه ها استفاده مطلوب نشده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت های فارس در این حوزه را باید شناسایی کرد و فارس در حوزه صادرات صنایع دستی سخنان فراوان دارد و با تلاش هنرمندان و بازرگانان استان، کالاهای با اصالت فارس بازارهای بین المللی خوبی در سال های گذشته به دست آورده اند که اکنون برای حفظ و ماندگاری در بازارهای هدف به سیاست های حمایتی نیاز دارد.

فروغان، برگشت ارز صادراتی ملی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و بیان کرد: مسایل گمرکی و قوانین سلیقه ای استانی از دیگر مشکلات صادرات صنایع دستی است و با پیشنهاد هنرمندان و بازرگانان استان، کمیته تخصصی بازار بین المللی صنایع دستی در اتاق بازرگانی فارس تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تولید محصول باکیفیت، بازار فروش پایدار، افزایش درآمد و ارزآوری و فعال شدن رشته های صنایع دستی از منسوخ شدن  صنایع دستی استان جلوگیری م یکند.

فروغان گفت: برای افزایش درآمد ارزی فارس باید صادرات صنایع دستی را افزایش داد و اتاق بازرگانی فارس با جدیت مشکلات حوزه صادرات صنایع دستی استان را پیگیری می کند.

کد خبر 1167143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha