مراسم جزء خوانی قرآن کریم در کانون امام جعفر صادق (ع) برپا شد

سليمی ناغانی گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در مسجد جامع شهر ناغان با حضور پررنگ نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری «جعفر صادق (ع)» برگزار می شود.

«فاطمه سليمی ناغانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در مسجد جامع شهر ناغان با حضور پررنگ نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری «جعفر صادق (ع)» برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) مسجد جامع شهر ناغان ادامه داد: در این آیین معنوی خواهران عضو کانون بعد از نماز ظهر و عصر به مدت یک ساعت در مراسم جزء خوانی قرآن کریم شرکت می کنند.

 

وی با اشاره به ثواب قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بر اساس احادیث و روایات، ثواب خواندن یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با یک ختم قرآن و همین یک دلیل کافی است تا شوق و ذوق مومنین و روزه داران را جهت خواندن کلام الله دو چندان کند.

 

سليمی ناغانی بابیان اینکه برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد برگزار می شود گفت: هرساله با شروع ماه مبارک رمضان آیین جزء خوانی کلام وحی در مسجد جامع شهر ناغان با شور و شوق خاصی برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) مسجد جامع شهر ناغان ادامه داد: ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد را از اهداف برنامه های ماه مبارک رمضان به ویژه جزء خوانی برشمرد.

 

وی با اشاره به همکاری سایر ارکان مسجد جامع شهر ناغان در اجرای روزانه مراسم جزء خوانی افزود: شاخصه ای که محفل جزء خوانی قرآن کریم مسجد جامع شهر ناغان دارد حضور پررنگ و منضبط نونهالان، نوجوانان و جوانان است که این شور و حضور را در مرحله اول لطف خدا و پس از آن وجود امام جماعت مردمی این مسجد است که باعث پشت گرمی و تقویت روحیه ما در کارهای فرهنگی و اجرای برنامه ها و مراسمات مذهبی می شود.

 

کد خبر 1167362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha