آبیاری ۸ هزار هکتار از عرصه های نهالکاری شده خراسان جنوبی آغاز شد

نصرآبادی گفت: مراقبت و آبیاری ۸ هزار هکتار از عرصه های نهالکاری شده خراسان جنوبی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (30 فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات مراقبت و آبیاری سنواتی در کانون های بحرانی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات مراقبت و آبیاری بیش از هشت هزار هکتار از عرصه های نهالکاری شده در سال 98-99 آغاز شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح های تثبیت شن های روان در کانون های بحرانی گفت: این مراقبت و آبیاری تا پایان شهریور ماه امسال طی چند مرحله با اعتبار 16 میلیارد تومان ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه این نهال ها شامل آرتیپلکس، تاغ، عجوه، قیچ و رمس است که گیاهانی کاملا بیابانی و مقاوم به خشکسالی هستند، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور و دارای ۳۵ کانون بحرانی فرسایش بادی با بیش از ۲ میلیون هکتار مساحت  است که در بیشتر آنها پدیده گرد و غبار را شاهد هستیم.  

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پایان افزود: خشکسالی های بلند مدت، تغییر اقلیم، برخی فعالیت های انسانی و چرای بی‌رویه دام باعث کاهش شادابی و پوشش گیاهی عرصه های منابع طبیعی و به دنبال آن افزایش بیابان زایی و بروز گرد و غبار می شود.

 

 

کد خبر 1167455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha