مشکل بیمه فعالان قرآنی در شرف حل شدن است

محمدی با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی یکی از مهمترین مسایل و مشکلات موسسات مردمی است، گفت: در این زمینه اتحادیه یک اقدام بسیار مهمی کرده است ضمن اینکه خود وزارت ارشاد هم یک ورود خوبی کرده است.

«دکترحسن محمدی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص برنامه های بخش موسسه و سازمان های مردم نهاد و مسایل و مشکلات موسسات گفت: مشکلات در این بخش بسیار زیاد است. واقعیت این است که در این چند سال اخیر و شاید در دو دولت اخیر، موسسات یک مقدار رها شده بودند و توجه ای به آنها نمی شد به ویژه در تخصیص اعتبارات و قانونگذاری توجهات لازم صورت نمی گرفت.

 

مسئول بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن ادامه داد: به طور واقع بینانه اگر بخواهیم، بگوییم شاید حدود 30 درصد موسسات در این 8 الی 10 سال اخیر به ورطه نابودی کشیده شده اند لذا با توجه به این که در دوره جدید هم وزارت ارشاد یک مدیریت جهادی و انقلابی را شروع کرده و هم مجلس و دولت ما یک مجلس و دولت قرآنی هستند، انتظار داریم که یک جهش، تحول و یک اتفاق مثبت و رو به جلویی به جد و با سرعت اتفاق بیفتد که بتوانیم این عقب ماندگی 10 ساله اخیر را جبران کنیم.

 

وی با بیان اینکه واقعا موسسات در یک شرایط بسیار وخیمی به سر می برند. بیان کرد:  اگر یک شوک درمانی اتفاق بیفتد، حتما ضایعه هایی رخ خواهد داد که شاید سال ها وقت ببرد تا بتوانیم آنها را جبران کنیم.

 

محمدی با بیان اینکه بیمه فعالان قرآنی یکی از مهمترین مسایل و مشکلات موسسات مردمی است، افزود: در این زمینه اتحادیه یک اقدام بسیار مهمی کرده است ضمن اینکه خود وزارت ارشاد هم یک ورودی کرده که ورود خوبی بوده البته ما انتظار داریم با حجم بیشتری این اتفاق رخ دهد.

 

محمدی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی یک بخش زیادی از فعالان قرآنی را دوباره ثبت نام کرده، افزود: این مشکل در شرف حل شدن است. اگر این روند رو به جلو و رو به رشد باشد، این مشکل در یکی دو سال آینده و با تخصیص اعتبارات وزارت ارشاد حل خواهد شد.

 

مسئول بخش نهادها و موسسات مردمی نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه مسئله مالیات هم یک بحث پیچیده ای است، افزود: بنده با سازمان مالیاتی کشور صحبت کرده ام بالاخره آنها یک ملاحظاتی دارند که باید اظهارنامه ها پر شود و ناخالص ملی ما در حوزه فرهنگ اخذ شود ولی در بحث معاونت اقداماتی انجام می دهیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

 

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار موسسه در کشور داشته ایم، تصریح کرد: متاسفانه حدود هزار تا از این موسسات تعطیل شدند. هم اکنون سه هزار موسسه داریم که از این تعداد هزار موسسه کار خود را تعلیق کردند. در واقع در حوزه فعالیت های قرآنی موسسات عملا به نصف کاهش یافته است.

 

محمدی در خصوص صدور مجوز موسسات نیز گفت: در این خصوص یک بحثی قبلا در شورای توسعه شده بود که این آیین نامه ها در سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد یکی شوند که این اتفاق اجرایی شده است.

 

محمدی در ادامه گفت: کمیته هماهنگی صدور مجوز بین دو دستگاه صورت گرفته است. در دولت جدید یک نهضتی راه افتاد که صدور مجوزها به کمتر از 48 ساعت بینجامد که البته این بیشتر در بحث اقتصادی و کاری بود ولی این قضیه در بحث فرهنگ هم سرایت کرده است، یعنی خواسته دولت همین بود، منتهی در بحث فرهنگ چون با دین، ایمان، روح و روان مردم سر و کار داریم، یک مقدار نسبت به حوزه اقتصادی حساس تر است لذا این روند قطعا کاهش پیدا می کند نه به 48 ساعت بلکه از هشت ماه یا یک سال به یک ماه  تقلیل می یابد.

 

 

کد خبر 1167576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha