شاخص کل بورس ۱۱ ‌هزار و ۲۲۱ واحد افزایش داشت

شاخص کل بازار بورس تهران با ۱۱ ‌هزار و ۲۲۱ واحد افزایش در پایان معاملات امروز در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 30 فروردین) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1462 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 503 هزار واحد آغاز شد و این روند ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بازار بورس تهران با ۱۱ ‌هزار و ۲۲۱ واحد افزایش در پایان معاملات امروز در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۳ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۷۹۸ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یکهزار و ۷۴۲ واحد رشد به ۲۴۹ ‌هزار و ۴۱۲ واحد رسید. شاخص بازار اول، هفت هزار و ۳۴۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۵ هزار و ۲۸۸ واحد افزایش داشتند. در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۸۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۵۲۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۰۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۳۹ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۳۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۹۰ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۷۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، شبندر، فار، نوری، شستا، خاهن به ترتیب با 551، 538، 245، 196، 164 و 123 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، ورنا - سرمايه‌گذاري‌ رنا(هلدينگ‌)، خساپا - سايپا و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نقت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و در بیش از ۸۲۱ هزار و ۹۶۱ نوبت معامله شد. امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال و در ۵۶۴ هزار و ۶۷۶ نوبت معامله شد.

 

 

کد خبر 1167609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha