تقویت بنیان خانواده با بهره گیری از اندیشه های دینی در حوزه های علمیه خواهران مورد تاکید است

حجت الاسلام صادقی بر نقش حوزه های علمیه خواهران بر تقویت بنیان خانواده با بهره گیری از اندیشه های دینی تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا از ظرفیت این حوزه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در نشست خبری به مناسبت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: تحصیل علوم دینی در بین بانوان قبل از انقلاب به میزان کم بود ولی پس از انقلاب امام راحل از تحصیل بانوان در حوزه علمیه حمایت کردند و نشانه آن تاسیس جامعه الزهرا به عنوان مرکز حوزه علمیه خواهران در قم است.

 

حجت الاسلام محسن صادقی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز از تحصیل بانوان در حوزه های علمیه حمایت کرده و امروزه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا مسولیت تربیت بانوان را برعهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی توسعه علوم در بین بانوان و افزایش باسوادی در بین این قشربوده است، گفت: انتظاری که از حوزه علمیه بانوان می رود این است که خواهران علاقمند به علوم دینی بتوانند از این علوم در زندگی فردی و خانوادگی  استفاده کنند و این بانوان در عرصه اجتماعی نیز اثرگذار باشند.

 

این مسئول اثرگذاری حوزه علمیه در تولید و تامین اندیشه های دینی را متذکر شد و افزود: حوزه های علمیه خواهران، تبیین و ترویج دین در اندیشه اسلامی و اثرگذاری بانوان در خانواده  را مورد تاکید دارد.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد آثار و برکات حوزه های علمیه خواهران در عرصه های فرهنگی و اجتماعی هستیم و مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از حوزه فعالیت حوزه علمیه خواهران است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان بر نقش حوزه های علمیه خواهران بر تقویت بنیان خانواده با بهره گیری از اندیشه های دینی تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا از ظرفیت این حوزه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره مند شویم.

کد خبر 1168225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha