روند افزایشی حرکت شاخص کل بورس در فروردین ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در ابتدای فعالیت خود در فروردین در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۳۷ واحد قرار داشت و در آخرین روز کاری بورس در فروردین شاخص کل به ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید و شاهد روند افزایشی در آن در اولین ماه سال ۱۴۰۱ هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، در بررسی معاملات بورس در اولین ماه سال ۱۴۰۱ شاهدیم که شاخص کل بورس روند افزایشی به خود گرفته است به طوری که در انتهای اولین هفته کاری در روردین یعنی چهارشنبه ۱۰ فروردین این شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۳۷ واحد قرار داشت و در آخرین روز کاری بورس در این ماه یعنی چهارشنبه ۳۱ فروردین به ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

 

بر این اساس (چهارشنبه 10 فروردین) آخرین روز کاری بورس در هفته اول کاری فروردین با ریزش 2300 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 411 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۸۸۷ واحدی معادل ۱.۲۶ درصد، به یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۶۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۹۴  واحدی، به رقم ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۹۸۲ واحدی، عدد ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۵۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۲۸۶۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۹۹۲ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۱۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۷۹۸۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

همچنین در این روز نمادهای معاملاتی فارس، نوری، فولاد، رمپنا و جم با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، وغدیر، کگل و شستا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فارس(صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با ۱۲.۶۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای دپارس، سغرب، کرماشا و فپنتا بود. همچنین نماد معاملاتی پردیس (سرمایه گذاری پردیس) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، سخزر، پرداخت و کترام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۵  هزار و ۷۳۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
 

در ادامه (چهارشنبه 17 فروردین) آخرین روز کاری بورس در هفته سوم فروردین با رشد 1249 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 472 هزار واحد آغاز شد اما این روند تا پایان روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۷۶۷۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد، به یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۸۵  واحدی، به رقم ۳۵۹ هزار و ۵۹۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۵۴۰ واحدی، عدد ۳۷۷  هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۶۰ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۲۷۷۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۶۵۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۹۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

همچنین نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شتران، شبندر و رمپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپارس، وامید، پترول و شیران تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سخاش(سیمان‌خاش‌ ) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کمنگنز، خکار، شنفت و شفا بود. همچنین نماد معاملاتی کسعدی(کاشی‌ سعدی‌) با ۴.۵۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فرآور، پرداخت، خزر و ختراک قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۹ هزار و ۸۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

این گزارش می افزاید: (چهارشنبه 24 فروردین) آخرین روز کاری بورس در هفته چهارم با ریزش 2141 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 443 هزار واحدی آغاز شد اما این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۱۰۰ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۹۰ واحدی، به رقم ۳۵۷ هزار و ۲۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۶۷۶ واحدی، عدد ۳۸۲  هزار و ۹۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۶۷ واحدی به رقم ۲۳۸ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۶۳۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۰۹۴ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۸۱۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۵ هزار و ۹۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

همچنین نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، فملی، شتران و فارس با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، خودرو، خساپا و وبصادر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولصنم(لیزینگ‌صنعت‌ومعدن‌ ) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاذین، لوتوس، دیران و واعتبار بود. همچنین نماد معاملاتی سخزر(سیمان‌ خزر) با ۴.۵۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سیلام، پارسیان، وتوکا  و خگستر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۲ هزار و ۶۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

و در آخرین هفته کاری بورس در فروردین یعنی (چهارشنبه 31 فروردین) بورس با رشد 1591 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 514 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۱ واحدی، به رقم ۳۷۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۸۶۱ واحدی، عدد ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۶ واحدی به رقم ۲۴۹ هزار و ۹۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۷۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۲ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۰۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

 

کد خبر 1168287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha