فرهنگ قرآنی باید در انزلی گسترش یابد

پورخوش سعادت با بیان اینکه در حوزه قرآن در این شهر کم کاری شده گفت: در شهر انزلی باید به این حوزه پرداخته شود و فرهنگ قرآنی گسترش یابد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «محمد پورخوش سعادت » امروز (پنج شنبه، 1 اردیبهشت ) در جلسه معارفه رئیس اداره ارشاد انزلی وضعیت زیرساختهای فرهنگی شهر انزلی را نامناسب دانست و اظهار داشت: در سالیان اخیر با توجه به حجم گسترده ورود مسافر و جمعیت فعال روزانه انزلی اماکن فرهنگی و هنری این شهر به روز نشده است. اگرچه این معضل در اکثر شهرهای گیلان وجود دارد اما در انزلی به صورت ویژه تر به چشم می خورد.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: در حوزه پاسداشت بزرگان فرهنگ و هنر انزلی نیز کم کاری شده است در این شهر افراد نام آوری می زیسته اند که باید به آنها بپردازیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه قرآن در این شهر کم کاری شده است، گفت: در این شهر باید به این حوزه پرداخته شود و فرهنگ قرآنی گسترش یابد. در حوزه های مختلف بودجه فرهنگی شهر در حال هرز رفتن است که باید ساماندهی شود.

 

پور خوش سعادت انزلی را پیشانی، تابلو و برند شهرهای گیلان اعلام و یاد آوری کرد: در این شهر باید از خیلی فضاها استفاده کرد؛ المان های شهر متناسب با فرهنگ عمومی این شهر نیست و باید یک به یک مورد بررسی قرار گیرد هیچ کس جز فرهنگیان و مردم این شهر قابلیت آن را ندارند که در این مورد اظهار نظر کنند.

 

وی اظهار داشت: در حوزه شهرسازی نابسامانی هایی در شهر مشاهده می شود که هنر در آن دیده نشده است در صورتی که هنر در تارپود مردم شهر انزلی است.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: وضعیت عمرانی فرهنگی این شهر مناسب نیست باید از ظرفیت اداره کل ارشاد برای اماکن شهر بهره برداری شود و تا جایی که بتوانیم برای این شهر اعتبارا خواهم گذاشت.

 

وی از مدیر کل ارشاد گیلان خواست اعتبارات استانی را به سمت تکثر اماکن فرهنگی در شهر انزلی سوق دهد و خاطرنشان کرد: مصلی شهر انزلی ظرفیت بسیار خوبی است و ظرفیت احداث یک فرهنگسرا را دارد که باید با کمک مسئولان شهری در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

کد خبر 1168290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha