شب قدر، زمان طلایی بندگی و بهترین موسم تقرب به سوی خداست

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: شب قدر، زمان طلایی بندگی و بهترین فرصت برای تقرب به سوی خالق مهربان است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که قدرشناسی نسبت به شب قدر، یکی از ویژگی های مهم مؤمنین در ماه مبارک رمضان است، گفت: حضرات معصومین(ع) به خصوص پیامبر اکرم(ص) مردم را با اهمیت و فضیلت این شب به خوبی آشنا کرده اند و وظیفه ما این است که با تأسی به سیره نورانی اهل بیت(ع) کاری کنیم که به لطف الهی بهترین تقدیرات در پرونده یک ساله ما در شب قدر ، رقم بخورد.

 

وی افزود: شب قدر بر اساس آیات مصرح در سوره مبارکه قدر، هم زمان نزول قرآن کریم و هم برتر از هزار ماه است و در این شب عزیز، ملائکه مقرب الهی به خدمت ولی خدا و امام زمان می رسند و این شب در واقع شب انسان کامل به شمار می رود.

 

وی همچنین گفت: به تعبیر اساتید و علما، شب قدر دارای چنان اهمیت و عظمتی است که خدای متعال از ابتدای جریان خلقت آن را برای تمام انبیاء بیان کرده و بزرگداشت این شب از اول خلقت بوده تا پایان خواهد بود.

 

این مدرس دانشگاه بیان داشت: به تصریح روایات ما، در میان این سه شب، شب نوزدهم شب اندازه گیری مقدرات، شب بیست و یکم شب ثبت آن ها و شب بیست و سوم زمان امضای امام زمان(عج) بر مقدرات آدمیان است.

 

وی افزود: شب قدر بهترین فرصت برای خلوت با خدای متعال و مدد گرفتن از امام زمان(عج) است و لذا ما قرآن و اهل بیت(ع) را واسطه قرار می دهیم تا در این شب که زمان طلایی بندگی است بهترین و شایسته ترین مقدرات برای ما رقم بخورد.

کد خبر 1168390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha