سپاه در عرصه‌های اقتصادی به‌گونه‌ای وارد می‌شود که توسعه با سرعت ادامه پیدا کند

سرتیپ پاسدار رستگارپناه درباره نقش سپاه در سازندگی کشور بعد از دوران جنگ گفت: نخستین سازمان و ظرفیتی که برای توسعه کشور پای کشور می‌آید، سپاه پاسداران است؛ سپاه در عرصه‌های اقتصادی به‌گونه‌ای وارد می‌شود که توسعه با سرعت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرتیپ پاسدار  حسن رستگارپناه مسئول مرکز مطالعات امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع تشکیل سپاه و نقش و کارکردهای نوین سپاه پاسداران در منطقه و دلایل تهدید فرامنطقه‌ای علیه آن با بیان اینکه بر اساس تجربه بشری، برای حفظ انقلاب‌ها در طول تاریخ، سازوکارهای مختلفی را ترتیب دادند، گفت: امام یک مبنای اعتقادی و اسلامی داشتند که برای حفظ اسلام باید سازوکاری در کشور شکل بگیرد. در این راستا امام از جوانان انقلابی و پرتلاشی که در روند پیروزی انقلاب دستی داشتند خواستند سپاه را تشکیل دهند.

 

مسئول مرکز مطالعات امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که توانسته با مبانی اسلامی، انسانی، اخلاقی و الهی خود با مخالفین گفتگو و صحبت داشته باشد، گفت: روند حوادث در طول چهار دهه گذشته نشان داد که استکبار جهانی با همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود برای مقابله با انقلاب اسلامی وارد کارزار شده است و  تا شهریور سال 1359 عوامل نفوذی هر چه مهره در داخل داشتند به کار بردند و در این راستا جریان‌های چپ و جریان‌های جدایی‌طلب و بسیاری از عناصر ضدانقلابی فعالیت گسترده داشتند.

 

سردار رستگارپناه با اشاره به شروع جنگ تحمیلی تصریح کرد: آن جنگ در شرایطی ایجاد شد که وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور مناسب نبود؛ به‌خصوص آنکه صدام با پشتیبانی شرق و غرب حمله کرد. آن‌ها قصد داشتند در سه روز ایران را تصرف کنند اما ایران با اتکا به جوانان انقلابی و سلحشور نگذاشت آن‌ها به اهداف خود برسند و این جنگ هشت سال طول کشید. در همان زمان کارهای توسعه‌ای برای تأمین نیازمندی‌های ابزار جنگی صورت می‌گرفت.

 

وی درباره نقش سپاه پاسداران در سازندگی کشور بعد از دوران جنگ اینگونه توضیح داد: نخستین سازمان و ظرفیتی که برای توسعه کشور پای کشور می‌آید، سپاه پاسداران است؛ هرچند کارشکنی‌های متعددی شد که سپاه ورود نکند و سعی می‌شد کشور را وابسته به خارج از کشور کنند. سپاه در عرصه‌های اقتصادی به‌گونه‌ای وارد می‌شود که توسعه با سرعت ادامه پیدا کند.

 

مسئول مرکز مطالعات امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه جریان نفوذ از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است، گفت: سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف بعضی از سرپل‌های نفوذ را شناسایی و دستگیر کرده است و تا از دسترسی آن‌ها به منظور تخریب کشور جلوگیری کنیم. جوانان متعهد سپاه پاسداران که فرزندان این ملت هستند با تبعیت از ولی‌امر خودشان در دوران امام و رهبر انقلاب باعث بالندگی و حفظ انقلاب شدند.

کد خبر 1168391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha