شرکت‌های دانش بنیان باید برای تکمیل پروژه نسخه الکترونیک پای کار بیایند

اصلانی فر با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید برای تکمیل پروژه نسخه الکترونیک پای کار بیایند، گفت: برای اجرای کامل این طرح باید یک نهاد تصمیم گیری در سطح مجلس، دولت یا مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پدرام اصلانی فر، سرپرست مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت شب گذشته (پنجشنبه اول اردیبهشت) در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید برای تکمیل پروژه نسخه الکترونیک پای کار بیایند، درخصوص پیشرفت‌های نسخه الکترونیک گفت: ۱۵۰شرکت خصوصی از آزمایشگاه‌های بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت اجازه فعالیت گرفتند.

 

وی با بیان اینکه بحث امنیت اطلاعات مطرح است و حفاظت از اطلاعات مردم برای ما اهمیت دارد، افزود: برغم اینکه رئیس جمهور برلزوم اجرای کامل و سریع طرح نسخه الکترونیک تاکید کردند، برای حل مشکلات این طرح از دی ماه پارسال تا اردیبهشت امسال فرصت گرفته شد.

 

وی افزود: نمی‌شود مسئولان مربوطه اجرای این طرح را به توقف ببرند، اما اکنون از مشکلات طرح بگویند.

 

اصلانی فرد تعدد سیاستگذاران این طرح را یکی از مشکلات اصلی این طرح خواند و گفت: بیمه‌ها منابع خوبی در این زمینه دارند، اما در زمینه سیاست گذاری چندان خوب عمل نمی‌کنند.

 

این کارشناس با تاکید براینکه بیمه‌ها باید به یک درگاه واحدی برای دسترسی آسان‌تر مردم به طرح برسند، گفت: موضوع امنیت اطلاعات در این طرح، بهانه‌ای برای توقف اجرای کامل آن است.

 

اصلانی فرد با بیان اینکه برای اجرای کامل این طرح باید یک نهاد تصمیم گیری در سطح مجلس، دولت و یا مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت شکل گیرد، گفت: پیشنهاد دیگر ما تشکیل کمیته‌ای از سازمان‌های بیمه اصلی برای بهبود طرح در روند اجرا است.

کد خبر 1168422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha