محب امیرالمؤمنین (ع) باید زندگی اش رنگ و بوی علوی پیدا کند

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیعه و محب امیرالمؤمنین (ع) باید زندگی اش رنگ و بوی علوی داشته باشد.

آیت الله حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه مولی الموحدین علی(ع) ابراز داشت: عشق و محبت نسبت به امیرالمؤمنین(ع) و تبعیت از سیره و سبک زندگی حضرت، ضامن سعادت و عاقبت بخیری انسان است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: هر کس که محبت مولای متقیان را در دل و جان دارد باید بکوشد که بیش از سایرین، عقیده و زندگی و مرامش شبیه به اول مظلوم عالم باشد، چرا که ما معتقدیم شیعه و محب امیرالمؤمنین (ع) باید زندگی اش رنگ و بوی علوی پیدا کند.

 

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در همه ی لحظات عُمر نورانی شان چه در عرصه مسایل فردی و چه مسایل اجتماعی و از جمله حکمرانی و مدیریتی بر محور حق و حقیقت عمل کردند تا آن جا که بی شک گفتار و رفتار و سیره ایشان بهترین و والاترین ملاک و معیار حق گرایی است.

 

وی بیان داشت: در شرایطی که دشمنان بیشترین هجمه و شبهه را علیه مسایل اعتقادی و دینی ما انجام داده و می دهند، ما باید با بهره گیری درست از ابزار هنر و رسانه، شاخصه های سبک زندگی و نوع مدیریت علوی را به دنیا معرفی کنیم و در حد توان بکوشیم که از مظلومیت و مهجوریت کلام و سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع) بکاهیم.

 

وی در خاتمه گفت: به تصریح بسیاری از روایات، حقیقت شب قدر نیز چیزی نیست جز ولایت و محبت امیرالمؤمنین (ع) و کسانی می توانند حقیقت این مساله را تا حدودی درک کنند که در قلعه ولایت علوی حضور پیدا کرده و در این مسیر نورانی ، استوار و ثابت قدم باشند.


 

کد خبر 1168608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha