سخنان امام علی (ع) در بیان معارف توحیدی بی نظیر است

آیت الله سیدان گفت: سخنان حضرت علی (ع) در بیان معارف توحیدی، مسائل اخلاقی، تربیتی، فردی، اجتماعی و هر آنچه بشر به آن نیازمند است، بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سیدجعفر سیدان» شامگاه شنبه (۳ اردیبهشت) در آیین عزاداری دسته علوی که همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) با حضور علما، فضلا، هیات‌های مذهبی و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مشهد برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری باشکوه این آیین از حدود ۱۰ سال پیش، گفت: امیرمومنان (ع) شخصیت آموزنده همه حقایق و عالی ترین مطالب مورد نیاز انسان است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد افزود: سخنان حضرت علی (ع) در بیان معارف توحیدی، مسائل اخلاقی، تربیتی، فردی، اجتماعی و هر آنچه بشر به آن نیازمند است، بی نظیر است.

 

وی تصریح کرد: سخنان امام علی (ع) جریان مشخص شدن جایگاه حق، راه رسیدن به حقایق عالی انسانی و زمینه سعادت ابدی را برای جهانیان روشن می سازد و بعد از پیامبر اسلام (ص) آن بزرگوار در صدر معارف ناب توحیدی، اخلاق، مسائل حکومت و تربیتی قرار دارد.

 

آیت الله سیدان ادامه داد: حضرت علی(ع) مظلوم‌ترین فرد و نخستین مومن به اسلام بود، آن حضرت در جنگ‌های مختلف از اسلام دفاع کرد ولی با این همه کمالات و ویژگی‌ها به شخصیت علمی، عملی و معنوی ایشان در طول تاریخ ظلم شده است.

 

گفتنی است؛ این آیین به رسم سال‌های گذشته با حضور جمعیت عزادار از مدرسه آیت الله خویی به سمت حرم رضوی برگزار شد.

کد خبر 1168710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha