بیش از ۳ هزار نفر در فروردین ماه خون اهدا کردند

مدرسی گفت: در فروردین ماه سال جاری ۳ هزار و ۳۶۲ نفر در قزوین موفق به اهدای خون شدند.

«مریم مدرسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در فروردین ماه سال جاری 4 هزار و 341 نفر در استان قزوین برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه داشتند که از این تعداد 3 هزار و 362 نفر حائز شرایط لازم بوده و موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: میزان مراجعه کنندگان برای اهدای خون در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 3 هزار و 718 نفر بوده 16 و  76  صدم درصد رشد داشته و در تعداد اهداکنندگان خون هم رشد 11 و هفت صدم درصدی را شاهد هستیم.

 

وی عنوان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون یک هزار و 942 نفر اهداکننده مستمر بودند و در بین کسانی که موفق به اهدای خون شدند، 203 نفر از بانوان بودند که تعداد بانوان اهداکننده خون هم در سال جاری نسبت به فروردین ماه سال گذشته که 178 نفر بوده رشد داشته است.

 

مدرسی با اشاره به اهدای خون در شب های قدر اظهار کرد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 269 نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم که 221 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 120 نفر اهدا کننده مستمر خون بوده و از مجموع کسانی که خون اهدا کردند هم 11 نفر بانوان بودند.

 

وی یادآور شد: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان هم 378 نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم و 311 نفر موفق به اهدای خون شدند که در این بین 195 نفر اهداکننده مستمر خون بودند و 11 نفر از اهدا کنندگان خون هم بانوان بودند.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطر نشان کرد: تعداد اهداکنندگان خون در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در سال جاری 26 و 29 صدم درصد و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان 14 و 76 صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

کد خبر 1168765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha