برگزاری هفته فرهنگ و هنر املش در تابستان ۱۴۰۱

ثقتی گفت: تابستان امسال هفته فرهنگ و هنر شهرستان املش با معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم شب گذشته(شنبه، ۳ اردیبهشت) مقارن با شام شهادت مولای متقیان، حضرت علی ‌(ع) با تلاوت استاد« حاج محمود لطفی نیا» و «سجاد اکباتانی»، « محمدجواد علیزاده»، «محمدحسام رحیمی» و «صادق سپهری فر» در مصلی امام خمینی(ره) املش برگزار شد.

 

«رضا ثقتی» در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله ربانی املشی و ۲۳۵ شهید والامقام این شهرستان گفت: آیت الله ربانی املشی از بزرگان دینی بودند که سند مجاهدت، بزرگ‌منشی و شجاعت را تا ابد برای مردمان این دیار امضا کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ریشه و صبغه فرهنگی دیار املش افزود: رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه به این شهر با توجه به صبغه و پیشینه معنوی آن است.

 

وی برپایی محافل انس با قرآن را از ویژه برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و اظهار کرد: به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تشکل‌های قرآنی تا کنون ۹ محفل انس با قرآن در شهرستان‌های مختلف برپا شده است.

 

ثقتی سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی را تمرکز زدایی با شعار "گیلان فقط رشت نیست" اعلام کرد و بیان داشت: میدان عملیات فرهنگ و هنری گیلان در شهرستان‌هاست و سیاست ما هم نگاه ویژه به این مناطق است تا تمام شهرستان‌ها میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری باشند.

 

وی با بیان اینکه عدالت محوری گفتمان فرهنگی دولت بوده و اما این عدالت به معنای مساوات نیست تصریح کرد: همه شهرها باید از امکانات و بودجه‌های فرهنگی و هنری مطابق با ظرفیت‌هایشان برخوردار شوندو این بودجه‌ها نباید فقط به مرکز استان اختصاص یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شهرهایی چون املش، سیاهکل و شفت که با وجود ظرفیت‌های بالای فرهنگی در محدودیت تاریخی قرار دارند افزود: باید با کمک مدیران خوب که در این دولت با شعار عدالت محوری فعالیت می‌کنند به محدودیت‌های تاریخی این مناطق پایان می‌بخشیم.

 

وی از برگزاری هفته فرهنگ و هنر در شهرستان‌های گیلان خبرداد و اعلام کرد: تابستان امسال هفته فرهنگ و هنر شهرستان املش با معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار می‌شود.

 

ثقتی با اشاره به حضور مسئولان ارشد استان و مدیران استانی در هفته فرهنگ و هنر شفت خاطرنشان کرد: هفته فرهنگ و هنر یک برنامه استانی است تا املش با معرفی یک هنر محوری به پایتخت آن هنر در استان تبدیل شود.

 

کد خبر 1168780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha