تصفیه خانه فاضلاب شیروان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی این مدت، ۸۵۶ حوضچه فاضلاب برای آن کار شده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان عنوان کرد: از مزایای اصلی اجرای طرح اگو (سیستم دفع فاضلاب به روش مختلط) برگشت آب به چرخه مصرف است که در کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رمضانی با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب شهری شیروان بیش از ۲۷۶ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز اجرای طرح از سال ۹۱ تاکنون، بیش از ۵۳ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب در شیروان اجرا شده که همچنان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: هزینه اجرای هر متر از این طرح، ۲۵ میلیون ریال است و سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای عملیات آن در شیروان مصوب و ابلاغ شد.

 

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۹ پیمانکار مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: طی این مدت هزار و ۴۷۵ انشعاب فاضلاب نصب شده که در نظر داریم میزان برخورداری از خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب در دومین شهر خراسان شمالی با شتابی بیش از پیش ادامه یابد.

 

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شیروان، تعداد کل مشترکین آب و فاضلاب این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب روستایی و مابقی شهری است.

 

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.

 

کد خبر 1168784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha