گردشگری، پیشران توسعه استان گلستان/ محدودیتی برای بهسازی بافت‌های تاریخی و باارزش روستاها نداریم

شاملو گفت: بخش گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه استان گلستان است و بنیادمسکن نیز به رونق و توسعه این بخش توجه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مینودشت، «محمدرضا شاملو» در بازدید از طرح بهسازی بافت باارزش روستای گردشگری ساسنگ مینودشت اظهار کرد: بخش عمده مسائل و موضوعات در روستاها وابسته و مرتبط به فعالیت‌های بنیادمسکن است. از سنددار کردن واحدهلی مسکونی تا واگذاری زمین، اجرای طرح‌های هادی و غیره در حوزه فعالیت‌های بنیادمسکن تعریف می‌شود.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: روستاهای ما از نظر تاریخی دچار عقب ماندگی‌های مفرط هستند و فاصله برخورداری روستاها نسبت به شهرها بسیار زیاد است.

 

وی گفت: اولین قدم برای جبران این عثب ماندگی‌ها، تامین منابع اعتباری کافی است و ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم توجه ویژه ای به توسعه روستایی داشته باشند.

 

شاملو با قدردانی از تلاش‌های بنیاد مسکن گلستان در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه و عمران روستایی افزود: تیم بنیادمسکن استان گلستان، تیمی عملیاتی و پرکار است و با علاقه و انگیزه مشغول خدمات رسانی هستند. ضمن اینکه مدیریت استان نیز حامی مجموعه بنیادمسکن است و همین برای ما انگیزه ایجاد می‌کند که در مرکز کمک‌های بیشتری به این استان داشته باشیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه محدودیتی برای بهسازی بافت‌های تاریخی و باارزش روستایی نداریم، خبر خوشی هم برای دو روستای هدف گردشگری شهرستان مینودشت داشت و گفت: مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان برای روستای ساسنگ و ۳ میلیارد تومان نیز برای روستای قلعه قافه اختصاص داده می‌شود.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه استان گلستان است، گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زودبازده بوده و به سرمایه کمتری هم نیاز دارد. ما این آمادگی را داریم با وزارت میراث فرهنگی، وزارت کشور تفاهم‌نامه داشته باشیم و در این روستاها تقسیم کار کنیم.

 

در این بازدید برخی از فعالان گردشگری و اهالی روستا دغدغه‌ها و مشکلات روستای ساسنگ را مطرح کردند که معاون عمران روستایی بنیادمسکن دستور پیگیری و رفع این مشکلات را داد.

 

کد خبر 1169108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha