سامانه شرکت بازرگانی دولتی در حوزه آرد و گندم عملیاتی شده است

جلالی در این باره که سامانه شرکت بازرگانی دولتی در حوزه آرد و گندم تکمیل نشده است، گفت: از ۲۵ دی سال گذشته این سامانه را عملیاتی کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد حسن جلالی، مدیر کل هماهنگی و نظارت آرد و نان بازرگانی دولتی روز گذشته (یکشنبه 4 اردیبهشت) در برنامه میز اقتصادی در این باره که سامانه شرکت بازرگانی دولتی در حوزه آرد و گندم تکمیل نشده است، گفت:  ستاد مبارزه با قاچاق سامانه‌ای واحد از ما می‌خواهد که تمام موارد حوزه آرد و نان را در آن نظارت کند. ما از ۲۵ دی سال گذشته این سامانه را عملیاتی کردیم. ما جلسات مختلفی هم برگزار کردیم و بررسی ما نشان می‌دهد در بخش گندم مشکلاتی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه دولت موظف شده است برای جلوگیری از زیان کشاورزی حداقل قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام و گندم را خریداری کند، گفت: برآورد ما از تولید گندم ۱۲ میلیون تن بود که ۴.۵ میلیون تن آن به دست ما در دولت رسیده است.

 

مدیر کل هماهنگی و نظارت آرد و نان بازرگانی دولتی با اشاره به آمادگی نظارت در بخش آرد گفت: اما هنوز دسترسی ستاد مبارزه با قاچاق به آن باز نشده است. تا یک هفته دیگر این سامانه تکمیل و به ستاد قاچاق متصل خواهد شد.

 

جلالی همچنین در این باره که شرکت بازرگانی دولتی این ضوابط را تا چه زمانی ابلاغ خواهد کرد، گفت: یکی از مشکلات اصلی در خروج آرد از شبکه یارانه‌ای است که انگیزه قاچاق را فراهم کرده است. ما در مدت یک هفته دستور العملمان را به ستاد مبارزه با قاچاق ابلاغ می‌کنیم.

 

کد خبر 1169136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha